Woj. opolskie nie rezygnuje ze starań na rzecz pozyskania nowych EZT-ów

1 tydzień temu

Czy województwo opolskie doczeka się pomyślnego zakupu nowych nowego taboru kolejowego? Po tym, jak poprzednio ogłoszone postępowanie przetargowe na dostawę fabrycznie nowych wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) zakończyło się fiaskiem, gdyż nie wpłynęła żadna oferta – jego zarząd wszczął kolejne. Jednostki mają być wykorzystywane do obsługi regionalnych tras pasażerskich.

Zakres zamówienia woj. opolskiego obejmuje m.in. wyprodukowanie oraz dostawę 5 sztuk EZT-ów w dwóch wersjach:

  • 4-członowych (2 jednostki)
  • 3-członowych (3 jednostki)

Uwzględniono w nim także prawo opcji, w ramach którego Opolszczyzna może je rozszerzyć o kolejne 15 pojazdów (4 pojazdy 4-członowe oraz 11 pojazdów 3-członowych). Zatem łącznie park taborowy woj. opolskiego może zostać wzbogacony aż o 20 pociągów.

Czas, jaki przewidziano na zrealizowanie dostaw nowych EZT-ów to 48 miesięcy w przypadku zamówienia podstawowego oraz 36 miesięcy, o ile chodzi o skorzystanie z prawa opcji (od momentu złożenia przez woj. opolskie oświadczenia woli o jego wykorzystaniu).

Podmioty zainteresowane realizacją zamówienia mogą składać oferty do 23 lipca br. do godz. 900. W następnym etapie postępowania przetargowego zostaną one poddane ocenie według następujących kryteriów: cena (60%), okres gwarancji (15%), termin dostawy 2 szt. pojazdów 4-członowych 1 w ramach zamówienia podstawowego (20%), dodatkowa funkcjonalność w postaci zewnętrznych drzwi do kabiny maszynisty w pojazdach (5%).

Wartość zamówienia oszacowano na 625 mln zł netto, czyli o ok. 200 mln więcej niż w przypadku wcześniejszego przetargu.

Autor: Damian Malesza
Fot. Sektorkolejowy | Zdjęcie ilustracyjne

Idź do oryginalnego materiału