Klarna nie zwalnia tempa. Po ponad roku działalności na polskim rynku, rozpoczęciu współpracy z 4 tys. sklepów internetowych, szwedzki fintech wprowadza swoją flagową usługę “Zapłać za 30 dni” do sklepów stacjonarnych w Polsce. Marka Wojas, jako pierwsza na rynku udostępni klientom możliwość odroczenia płatności we wszystkich punktach sprzedaży oraz e-sklepie.
Elastyczne płatności od Klarny (online i w sklepach stacjonarnych) pozwalają kupującym zapłacić za produkty po 30 dniach, bez odsetek.
– Jakość i wytyczanie trendów modowych, wiarygodność finansowa, społeczna odpowiedzialność, technologia i innowacyjność – to filary działalności marki Wojas, dzięki którym z sukcesem działamy na rynku od ponad 30 lat. kooperacja z Klarną wpisuje się w tę strategię. Dodanie nowoczesnego rozwiązania płatniczego ułatwi naszym klientom robienie zakupów w sklepach stacjonarnych i online, oraz umożliwi dokonywanie bardziej świadomych wyborów. Cieszymy się, iż zaoferujemy płatności in-store od Klarny jako pierwsi w Polsce. Zakupy w salonie stacjonarnym stają się równie innowacyjne jak w e-commerce, a z drugiej strony doświadczenie ze sklepu stacjonarnego, polegające na możliwości przymierzenia produktu przed zakupem przenosi się do online – komentuje Maciej Wojas, Dyrektor Sprzedaży/ Prokurent w firmie Wojas.
Przyszłość zakupów
– Płatności in-store od Klarny to przyszłość zakupów. Oferujemy je już na dziewięciu rynkach, w tym m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, w Niemczech i we Włoszech, a niedługo wprowadzimy je w kolejnych sześciu krajach. Polscy klienci przyzwyczaili się do możliwości przesunięcia zapłaty na później bez dodatkowych kosztów w sklepach internetowych i oczekują udostępnienia takiej funkcjonalności od właścicieli e-sklepów. Teraz to doświadczenie przenosimy do butików Wojasa, by zakupy stacjonarne stały się równie wygodne – mówi Łukasz Dwulit, country manager Klarny w Polsce.
Płatności odroczone w sklepach stacjonarnych to nowość na polskim rynku. Aby z nich skorzystać wystarczy zgłosić to w kasie sklepu i podać numer telefonu. Wówczas sprzedawca wygeneruje link do płatności, który przyjdzie do klienta SMS-em. Od tego czasu kupujący ma 30 dni na dokonanie płatności do Klarny bez żadnych dodatkowych kosztów i odsetek. Upływający termin płatności i wszystkie zakupy można śledzić w bezpłatnej aplikacji Klarny.
Tego oczekują klienci
Z raportu Klarny “Shopping Pulse” wynika, iż 64 proc. polskich konsumentów oczekuje, iż sklepy będą oferowały klientom możliwość korzystania z innowacyjnych metod płatność bezpośrednio w stacjonarnych punktach sprzedaży. Wprowadzenie usługi „Zapłać za 30 dni” od Klarny jest więc wyjściem naprzeciw oczekiwaniom nowoczesnych konsumentów.
Na innych rynkach, usługa “Zapłać za 30 dni” oferowana przez szwedzki fintech dostępna jest w sklepach stacjonarnych największych światowych marek tj. Ralph Laurent, Sephora, The North Face, Pandora, czy Dyson. Dane z rynków zagranicznych, pokazują, iż udostępniając konsumentom usługę “Zapłać za 30 dni” w sklepach stacjonarnych, przedsiębiorcy mogą zwiększyć wartość koszyka zakupowego choćby o 100 proc.