Komornik w dwóch siedzibach Biedronki zajął się zabezpieczeniem roszczeń Lidla przeciwko tej sieci. Niemiecki gigant uważa, iż reklamy porównawcze z paragonami obu sieci wprowadzają klientów w błąd.
Biedronka i Lidl w sądowej batalii o reklamy
To kolejny odcinek batalii trwającej już od lutego 2024 roku. Wtedy sąd wydał komornikowi polecenie zajęcia billboardów Biedronka, które opatrzone były hasłem: "Od 2002 roku Biedronka codziennie niskie ceny tańsza niż Lidl" - przypomina serwis wiadomoscihandlowe.pl. Wówczas ogromne taśmy zasłoniły reklamy Jeronimo Martins.
Tym razem sierpniowa decyzja Sądu Okręgowego w Poznaniu, na którą powołuje się portal, doprowadziła do zabezpieczenia przeciwko Biedronce w sprawie reklam porównawczych z paragonami i cenami koszyków, jakie pojawiają się m.in. w gazetkach tej sieci.
Lidl zarzuca swojej największej konkurencji, iż Biedronka nie utrzymuje cen, które reklamuje, a już choćby w dniu publikacji porównania cenowego i koszyka zakupowego ceny są inne od prezentowanych. Wiadomoscihandlowe.pl podają tutaj przykład gazetki Biedronki obowiązującej od 18 do 23 sierpnia br. Sieć informowała wówczas, iż "w tym tygodniu sprawdziła ceny w mieście Złotoryja", tymczasem w zestawieniu publikuje ceny z 14 sierpnia.Reklama
Jak czytamy, Biedronka miała też porównywać swoje ceny promocyjne z cenami regularnymi w Lidlu, co jest kolejnym zarzutem niemieckiej sieci.
Sąd nakazał Biedronce zaniechania rozpowszechniania reklam porównawczych. Sieć nie może także publikować informacji, iż w Biedronce jest taniej, jeżeli takie ceny nie dotyczą całego okresu obowiązywania gazetki, a faktycznie zakupy dokonane zostały w innym okresie niż podany w reklamie.
Biedronka wycofuje się z reklam porównawczych z Lidlem?
Zabezpieczenie nie jest prawomocne, ale wykonane zostało natychmiast. Portal dodaje, iż komornik doręczył postanowienia do siedzib Biedronki w Warszawie i Kostrzynie oraz dokonał przeszukania i przesłuchania.
"Lidl Polska działa w poszanowaniu przepisów prawa - uczciwa komunikacja oferty jest dla nas bardzo ważna. Z euforią przyjęliśmy decyzję sądu jasno wskazującą, iż nieuczciwe praktyki komunikacyjne podmiotu konkurencyjnego nie mogę być akceptowane" - komentował Lidl cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl.
Biedronka przekonuje, iż będzie bronić swoich racji, nie chce komentować jednak postępowania sądowego na tak wczesnym etapie. Niemniej, w najnowszej gazetce tej sieci z 1 września nie pojawiają się reklamy porównawcze cen Biedronki i Lidla.