Wolt: rośnie popularność zakupów z dowozem

3 tygodni temu

We wrześniu i październiku 2024 roku Wolt odnotował wyraźny wzrost zamówień posiłków i zakupów z dostawą w porównaniu do letnich miesięcy. Dane platformy pokazują, iż Polacy lubią spędzać jesienne wieczory w domu i to właśnie wtedy najchętniej zamawiamy ulubione dania czy inne produkty.

Analiza popularności kategorii kulinarnych pokazuje, iż jesienią w Polsce niezmiennie królują: kuchnia amerykańska, burgery i pizza. Te dania od dłuższego czasu utrzymują się na czele najczęściej wybieranych opcji, co świadczy o ich ugruntowanej popularności wśród polskich klientów.

Dynamicznie rośnie jednak popularność… pad thaia. We wrześniu i październiku zamówiono niemal 6000 porcji tego dania, co stanowi aż czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Jednocześnie rośnie popularność zestawów typu „2 za 1” i innych promocji, z którymi wychodzą do klientów partnerzy Wolt. Polacy zwracają uwagę na ceny i lubią łowić okazje, a większa oferta zniżek jest odpowiedzią na te potrzeby. Użytkownicy Wolt coraz chętniej z nich korzystają, a rzadziej wybierają droższe dania czy zestawy premium.

Nie tylko lunch

Wyraźna zmiana w preferencjach konsumentów dotyczy godzin zamówień. Jeszcze w 2023 roku Wolt dominował w porze lunchu – szczyt zamówień przypadał na godziny 13:00–14:00.

– Zauważamy, iż największa aktywność użytkowników Wolt przesunęła się na wieczór. Klienci najwięcej zamówień składają teraz około godziny 18. Z jednej strony z pewnością jesienna pogoda składania do wieczornego relaksu w domach. Z drugiej strony dążymy do tego, aby nasza oferta była jak najbardziej zróżnicowana i zawierała posiłki i produkty na każdą porę dnia. Chcemy, aby Wolt był czymś w rodzaju centrum handlowego w jednej aplikacji – wyjaśnia Head of Restaurant Development w Wolt Polska Kamil Czarnecki.

Zakupy z dowozem zyskują na popularności

We wrześniu i październiku wzrosły również dostawy zakupów. Wolt odnotował wzrost zamówień w kategorii spożywczej prawie dwukrotnie w ujęciu rok do roku, z największym zainteresowaniem w segmencie pieczywa i artykułów dla zwierząt – oba wzrosły o 40%. Coraz częściej zamawiane są także słodycze (30%) i desery (20%).

– Jesteśmy marką, która dostosowuje swoją ofertę do potrzeb klientów, choćby jeżeli ich preferencje zmieniają się sezonowo czy ze względu na inne czynniki. Dodatkowo wprowadzamy dla klientów szereg udogodnień, np. uruchomiliśmy funkcję podwójnych zamówień. Dzięki niej użytkownik może otrzymać posiłki czy zakupy z dwóch różnych miejsc bez dodatkowych opłat. W praktyce oznacza to możliwość zamówienia z dwóch różnych restauracji, gdy nie możemy zdecydować się w większej grupie na jedną kuchnię. Inną opcją jest przykładowo dostawa obiadu i zakupów na wieczór. Każdy ma inne potrzeby, a naszym celem jest, aby oferta Wolt odpowiadała na jak najwięcej z nich – dodaje Kamil Czarnecki.

W tym roku Wolt obchodzi 10-lecie działalności. Na rynku polskim firma jest obecna od 2018 roku. Z jej usług można korzystać już w 23 miastach. Firma w tym roku otworzyła 9 nowych lokalizacji.

Idź do oryginalnego materiału