Wolumen transakcji w sieci Hamster spada o 99,9%

2 tygodni temu

Blockchain warstwy 2 (L2) Hamster Kombat na krótko przewyższył Solanę pod względem transakcji na sekundę (TPS), ale teraz doświadcza dramatycznego spadku aktywności.

Zaledwie dwa tygodnie po uruchomieniu Hamster Network odnotował oszałamiający spadek wolumenu transakcji o 99,9%, co budzi obawy o jego długoterminową żywotność.

Wolumen transakcji w sieci Hamster gwałtownie spada

Hamster Network, uruchomiony w lutym 2025 roku, początkowo pozycjonował się jako blockchain skoncentrowany na grach, wspierający zdecentralizowane aplikacje (dApps) i gry w ramach swojego ekosystemu gier „Hamsterverse” .

BeInCrypto poinformowało na początku marca, iż sieć L2 Hamster Kombat osiągnęła rekordowy poziom 34 021 TPS, 3,5 razy wyższy niż Solana. Hamster Kombat poinformował:

„34 028 TPS osiągnięte przez Hamster Network! To 3,5x szybciej niż Solana! Nadchodzą wielkie rzeczy! Hamster Network niedługo uruchomi program akceleracyjny dla twórców, aby tworzyć prawdziwie zdecentralizowane aplikacje — wolne od wysokich opłat za gaz i problemów ze skalowalnością.”

Jednak od 13 marca rozwiązanie skalowania L2 przetwarza tylko 0,84 TPS, obsługując jedynie 52 516 transakcji w ciągu ostatnich 24 godzin. To gwałtowny spadek w porównaniu z szczytem z dnia uruchomienia, wynoszącym prawie 150 mln transakcji.

Hamster Network TPS. Źródło: hamsterscan.io/transactions

Spada liczba graczy

Poza gwałtownym spadkiem aktywności, jego rozgrywka typu clicker lub tap-to-earn wykazuje zauważalny spadek liczby graczy. Hamster Kombat, który kiedyś miał ponad 300 mln użytkowników miesięcznie, teraz ma trudności z utrzymaniem zaangażowania.

Od 26 lutego 2025 roku gra zgłaszała 11,5 mln graczy miesięcznie. Jednak ta liczba spadła teraz do 10,3 mln — to utrata ponad 1,2 mln użytkowników w zaledwie dwa tygodnie. Podobnie liczba nowych dziennych kont jest minimalna, zaledwie 12 utworzonych, co odzwierciedla brak atrakcyjności gry. Gra kiedyś miała do 300 mln użytkowników miesięcznie.

Konta Hamster Kombat. Źródło: hamsterscan.io/accounts

Analitycy branżowi sugerują, iż wiele z wczesnych sukcesów sieci wynikało z szumu wokół jej krypto airdropów, a nie z trwałego zainteresowania funkcjonalnością blockchaina. Wiele gier typu play-to-earn (P2E) i tap-to-earn ma trudności z utrzymaniem graczy po wygaśnięciu początkowych zachęt. Hamster Kombat wydaje się nie być wyjątkiem.

Tymczasem niedawny spadek nastąpił po zakończeniu „GameDev Heroes Combo”, cyklicznego wydarzenia w grze z zachętami dla graczy. Aktywność użytkowników zmalała bez takich nagród dla graczy, co budzi obawy o zdolność gry do utrzymania długoterminowego zaangażowania.

Pomimo niepowodzeń, zespół Hamster Kombat twierdzi, iż sieć L2 jest przez cały czas w początkowej fazie. Mówią, iż przejdzie dalsze testy obciążeniowe, aby określić jej pełne możliwości. Niemniej jednak dramatyczny spadek wolumenu transakcji i zaangażowania graczy podkreśla zmienność w projektach gier blockchain.

Ich zdolność do ożywienia początkowego impetu blockchaina pozostaje niepewna. Podobnie, czy deweloperzy i gracze przez cały czas będą dostrzegać wartość w platformie, pozostaje do zobaczenia.

Wydajność cenowa Hamster Kombat (HMSTR). Źródło: CoinGecko

Dane CoinGecko pokazują, iż token zasilający Hamster Kombat, HMSTR, był notowany po 0,002144 USD w momencie pisania tego tekstu. To oznacza spadek o prawie 4% w ciągu ostatnich 24 godzin.

Aby zapoznać się z najnowszą analizą rynku kryptowalut przez BeInCrypto, kliknij tutaj.

Zbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIKZbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIK

BeInCrypto Polska - Wolumen transakcji w sieci Hamster spada o 99,9%

Idź do oryginalnego materiału