Woodpecker liczy, iż efekty działań optymalizacyjnych wpłyną na wyniki od III kw.

2 dni temu

Warszawa, 11.09.2025 (ISBnews) – Woodpecker.co widzi pozytywne sygnały działań podejmowanych w celu odbudowy przychodów i zysków – takich jak optymalizacja kosztów, zwiększenie sprzedaży bezpośredniej czy rozwój działań marketingowych – oraz ocenia, iż efekty będą widoczne w wynikach za III kwartał br., poinformowała prezes Małgorzata Sikora.

“Mamy za sobą trudny czas, trudne dwa kwartały, ale jesteśmy w momencie, gdy zaczynamy powoli widzieć efekty naszej pracy. zwykle miesiące wakacyjne, takie jak lipiec czy sierpień, nie są najlepsze dla sprzedaży B2B, ale widzimy pozytywne trendy, jeżeli chodzi o utrzymanie klientów i przełożenie bezpośrednio na nasze przychody. […] Poza działaniami marketingowymi staramy się wracać do klasycznej formy sprzedaży, czyli uczestniczyć w bezpośrednich spotkaniach i eventach z naszymi klientami. Relacja bezpośrednia z klientami to jest coś, w co bardzo wierzę i chciałabym realizować to zarówno do końca 2025 r., jak i dalej” – powiedziała prezes podczas wideokonferencji.

“Dokonaliśmy optymalizacji kosztów i pełen efekt będzie widoczny z końcem października, a efekty działań, które podejmowaliśmy w zakresie rozwoju produktu, marketingu i komunikacji marki widzimy już w wynikach sierpniowych oraz wrześniowych. Działamy w racjonalnym podejściu do kosztów oraz by zwiększyć przychody. Praca, którą wykonywaliśmy w ostatnim czasie teraz zaczyna przynosić efekty. Mamy pozytywne znaki nadchodzące w III kwartale” – dodała pytana o to, jakie działania spółka podejmuje by powrócić do zysku netto i odbudować rentowność.

W I poł. 2025 roku spółka osiągnęła przychody w wysokości 9 425 tys. zł (spadek o 20% r/r), co przełożyło się na stratę netto na poziomie 1 049 tys. zł oraz 996 tys. zł zysku EBITDA. W pierwszym półroczu spółka mierzyła się z niekorzystnym otoczeniem rynkowym, co negatywnie wpłynęło na rentowność, a ponadto Woodpecker.co generuje większość przychodów ze sprzedaży swoich usług w dolarach, a osłabienie tej waluty miało również negatywny wpływ na dynamikę wyników. W I poł. 2025 roku poziom środków pieniężnych uległ obniżeniu. Jednocześnie zostały przeprowadzone działania optymalizacyjne, które powinny korzystnie wpłynąć na poprawę płynności finansowej i odbudowę stanu gotówki, podała spółka w komentarzu do wyników.

Woodpecker postawił w ostatnich miesiącach na wzmocnienie sprzedaży bezpośredniej, koncentrując się na spotkaniach z kluczowymi klientami i partnerami w USA oraz Europie. Efektem ma być rosnąca liczba większych kontraktów, które stanowią istotny krok w kierunku stabilnego wzrostu przychodów i wzmocnienia pozycji rynkowej spółki. Jednocześnie spółka rozwija działania marketingowe, koncentrując się na zwiększeniu widoczności marki i edukacji rynku, wymieniła spółka.

W II kw. 2025 roku spółka odnotowała wzrost średniego przychodu na klienta (ARPA) do 117 USD z 112 USD kwartał wcześniej, co było rezultatem wyższego zaangażowania klientów agencyjnych, którzy częściej decydowali się na wybór bardziej rozbudowanych planów taryfowych oraz korzystanie z dodatkowych płatnych funkcji, podano także.

W II kw. 2025 roku w aplikacji wprowadzono w trybie silent release pierwszą wersję natywnej integracji z LinkedIn. Funkcjonalność jest dostępna w interfejsie aplikacji, a pełne wdrożenie wraz z procesem onboardingu użytkowników zaplanowane jest na najbliższe tygodnie. Integracja ta otwiera nowy kanał komunikacji obok e-maila, odpowiadając na rosnące oczekiwania klientów dotyczące łączenia działań mailingowych z bardziej spersonalizowaną aktywnością na LinkedIn. Równolegle spółka rozpoczęła prace nad integracją z narzędziem Clay – zaawansowaną platformą do pozyskiwania i wzbogacania danych o potencjalnych klientach. Dzięki Clay możliwe będzie nie tylko precyzyjne targetowanie odbiorców, ale również tworzenie bardziej spersonalizowanych treści w kampaniach e-mailowych i na LinkedIn. Połączenie natywnej integracji z LinkedIn z możliwościami Clay pozwoli klientom na większą automatyzację, lepszą segmentację i skuteczniejszą personalizację działań sprzedażowych, co znacząco podniesie efektywność prowadzonych kampanii, podkreślono.

Woodpecker.co to spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie w modelu SaaS, które pomaga zwiększyć efektywność rozwoju biznesu poprzez inteligentną automatyzację procesów komunikacji biznesowej. W kwietniu 2024 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału