Workday, Inc (NASDAQ: WDAY), platforma AI do zarządzania ludźmi, finansami i agentami, ogłosiła dziś strategiczną decyzję o rozszerzeniu swojej działalności w Polsce. W oparciu o rozwiniętą bazę klientów, Workday zwiększa inwestycję w kraju rozbudowując lokalne zespoły sprzedaży i marketingu, a także wzmacniając ekosystem partnerów.
Wsparcie lokalnych potrzeb na dynamicznym rynku
Decyzja ta stanowi odpowiedź na rosnącą presję, z jaką mierzą się polskie organizacje, dążące do szybkiego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe. Bazująca na sztucznej inteligencji platforma Workday została stworzona z myślą o wspieraniu firm w skutecznym zarządzaniu zmianą. Umożliwia im podejmowanie przemyślanych decyzji, przyspieszenie innowacji i zwiększenie zwinności, choćby przy ograniczonych zasobach kadrowych. Płynna integracja między rozwiązaniami dla obszaru HR i finansowego ułatwia spełnianie rosnących wymagań regulacyjnych w Polsce, w tym związanych z zarządzaniem cyfrową dokumentacją, Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK) oraz Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych (ZFŚS).
– Dzięki rozszerzeniu naszej obecności w Polsce, jesteśmy lepiej przygotowani do wspierania naszych klientów i partnerów w budowaniu elastycznych firm, odpornych na wyzwania przyszłości. Widzimy lokalnie ogromny potencjał do dalszego rozwoju, w miarę jak organizacje szukają nowoczesnych, bazujących na sztucznej inteligencji systemów usprawniających transformację w obszarze finansów i HR – mówi Agnieszka Frommholz, Senior Director, Services w Workday.
Workday pomaga zespołom finansowym działać szybciej i podejmować lepsze decyzje z wykorzystaniem narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, które automatyzują zadania, takie jak tworzenie ofert i procesowanie faktur, a także pomagają redukować błędy i przyspieszają pracę w obszarze finansów.
Zwiększanie bazy klientów
Workday wszedł na polski rynek w 2017 roku. Od tego czasu firma stała się zaufanym partnerem wielu szeroko rozpoznawalnych marek w kraju, takich jak Polpharma SA. Warszawskie biuro Workday, zlokalizowane w przestrzeniach Varso 2 przy ul. Chmielnej 73, jest siedzibą lokalnego zespołu, skupiającego się w swojej pracy na obszarze customer success, kooperacji z partnerami oraz budowaniu relacji z polskimi przedsiębiorstwami.
– Będąc liderem polskiego rynku farmaceutycznego, który zatrudnia ponad 4000 pracowników, potrzebowaliśmy nowoczesnego rozwiązania HCM, które wesprze nas nie tylko w skalowaniu biznesu, ale także w naszej misji poprawy zdrowia poprzez innowacje. Workday pozwala nam uprościć złożone procesy HR i zapewnić spójność w naszych pięciu zakładach produkcyjnych i trzech centrach badawczo-rozwojowych. Dzięki zintegrowanej platformie możemy podejmować mądrzejsze decyzje kadrowe i szybciej reagować na zmiany. Tym samym wspieramy naszych pracowników, aby mogli skupić się na tym, co najważniejsze: pomaganiu ludziom żyć zdrowo w zdrowym świecie – mówi Ewelina Bogdal, dyrektor ds. systemów HR w Polpharma.
Obok wspierania dużych organizacji Workday przynosi korzyści także mniejszym podmiotom, które poszukują skalowalnych i łatwych do wdrożenia rozwiązań. Ponad 75% klientów firmy zatrudnia mniej niż 3500 pracowników. Platforma Workday jest dostosowana do ich wyjątkowych potrzeb i oferuje szybkie wdrożenie dzięki wstępnie skonfigurowanym opcjom opartym na najlepszych praktykach, intuicyjnemu interfejsowi użytkownika oraz wbudowanym algorytmom AI, które automatyzują zadania i zapewniają wgląd w dane w czasie rzeczywistym. Umożliwia to firmom MŚP ograniczenie procesów wykonywanych manualnie, szybkie dostosowywanie się do zmian i uzyskanie pełnej widoczności w obszarach finansów i zasobów kadrowych. A wszystko to unikając wysokiego poziomu złożoności, kojarzonego często ze starszymi systemami IT typu legacy.
Ekosystem partnerów
Ekosystem partnerski Workday odgrywa kluczową rolę we wspieraniu udanych wdrożeń oraz ciągłej transformacji klientów. W Polsce Workday współpracuje z zaufanymi globalnymi partnerami, takimi jak Kainos i PwC, co ułatwia firmom wejście na lokalny rynek i osiągnięcie sukcesu. Szeroka wiedza i doświadczenie oraz sprawdzone metodologie stosowane przez partnerów pomagają organizacjom maksymalizować wartość inwestycji w Workday na każdym jej etapie: od wdrożenia i doradztwa po zgodność z przepisami i tworzenie innowacji.
Poza wdrażaniem rozwiązań, firma umożliwia partnerom wprowadzanie innowacji bezpośrednio na swojej platformie. Dzięki nowej inicjatywie Built on Workday, partnerzy mogą tworzyć, zarządzać i dystrybuować własne aplikacje finansowe i HCM zwiększając wartość Workday i odpowiadając na specyficzne potrzeby biznesowe panujące na lokalnych rynkach, takich jak Polska. Ponadto rozwiązania takie jak Workday Wellness, czyli bazujące na sztucznej inteligencji rozwiązanie do personalizowania świadczeń zdrowotnych dla pracowników, otwierają dalsze kierunki współpracy partnerskiej w obszarach takich jak dobre samopoczucie i zwiększanie zaangażowania pracowników.
Źródło: Spółka