Wyjazd studyjny firm z regionu Małopolski do Barcelony

1 rok temu

W dniach 2-3 lutego odbył się wyjazd studyjny przedstawicieli firm lokalnych z regionu Małopolski do Hiszpanii w ramach projektu pt. Promocja gospodarcza Małopolski poprzez rozwój i internacjonalizację usług około-rowerowych dofinansowanego w ramach Poddziałania 3.3.1 „Promocja gospodarcza Małopolski” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Udział w programie wzięli przedstawiciele branży turystycznej z Krakowa, Muszyny, Krynicy Zdroju, Ciężkowic, Grybowa, Nowego Sącza, Uści Gorlickich i Starego Sącza. Ze strony ISW wyjazd koordynowały Gabriela Kozakiewicz i Khrystyna Vlodek.

Pierwszego dnia odbyło się spotkanie z przedstawicielami Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu z Madrytu – Wojciechem Łopatkiewiczem i Ingą Matusik, którzy zaprezentowali działalność hiszpańskiego biura handlowego i zespołu inwestycji, zajmujących się wydarzeniami promocyjnymi, przedstawili narzędzia dla nawiązania kontaktów z firmami z branży turystycznej w Hiszpanii i możliwościach wsparcia w poszukiwaniu pracowników oraz stawianiu pierwszych kroków na rynkach zagranicznych.

Następnie odbyło się spotkanie z Konsul Generalną RP w Barcelonia Iloną Kałdońską oraz Wicekonsulem Łukaszem Knurowskim, którzy przybliżyli uwarunkowania współpracy gospodarczej Polski z Hiszpanią, możliwości promocji Polski przez sport oraz nawiązania kontaktów partnerskich z miastami i organizacjami Katalonii. Uczestnicy z Polski przedstawili zakres swoich działalności, możliwości wzajemnej współpracy w zakresie w organizacji wycieczek dla polskich turystów oraz walory turystyczne regionu Małopolski.

Udział w kolejnym spotkaniu wziął Rigtmar Brandenburg – założyciel i prezes firmy Baja Bikes, która działa w ponad 150 państwach na świecie. Prezes opowiedział o drodze do sukcesu rowerowej firmy zagranicznej w Hiszpanii, narzędziach dla pozyskiwania klientów, współpracy z lokalnymi przewodnikami oraz strategiach rozszerzenia biznesu na inne kontynenty. Ponadto, opowiedział o sytuacji w branży turystycznej w Hiszpanii w okresie pandemii COVID-19. W trakcie spotkania przedstawiono firmy lokalne z Małopolski oraz przedyskutowano możliwości wzajemnej współpracy.

Następnie odbyło się spotkanie z Agatą Sosnowską – przewodniczką agencji Barcelona po Polsku i członkini międzynarodowej agencji Przewodnicy bez Granic, która przybliżyła zasady świadomego podróżowania, opowiedziała o infrastrukturze rowerowej w Barcelonie, otwartości do klienta i korzyściach, wynikających ze współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy lokalnymi firmami. W trakcie spotkania umówione były kwestie ustalania cen na przedstawiane usługi, wpływu jakości i unikatowości usług na konkurencyjność oraz troski o miejsca, do których firmy sprowadzają turystów.

Następnego dnia uczestnicy pojechali z wycieczką do miasta Castelldefels, znajdującego się 20 km od Barcelony. Miasto jest popularną bazą wypadową do zwiedzania stolicy Katalonii, a także kurortem wypoczynkowym i ośrodkiem sportowym, w którym całorocznie trenują się sportowcy z całego świata. Dzięki wyjątkowej lokalizacji Castelldefels stanowi atrakcyjny cel turystyczny dla tych, którzy pragną osobiście doświadczyć niesamowitych kontrastów, jakie oferuje region Baix Llobregat. Zwiedzający ten obszar mogą uprawiać zarówno sporty wodne na Canal Olimpic de Catalunya, wybudowanym specjalnie na potrzeby Igrzysk Olimpijskich w 1992 roku, ale też szeroką gamę innych sportów. Miasto również słynie z tego, iż mieszkają tam znani piłkarze, co służy dodatkową atrakcją dla miłośników sportu. O rozwoju turystyki uczestnikom wyjazdu opowiedzieli Miguelem Angelem Vasquezem – szef departamentu turystyki, komunikacji i handlu, Clarą Carbonell – koordynatorka departamentu turystyki oraz Inbal Procupetz – koordynatorka centrum informacji turystycznej. W trakcie spotkania, które odbyło się w ratuszu miejskim urzędnicy przybliżyli również zasady działalności centrum turystycznych i ważności rozwoju turystyki rodzinnej.

Później odbyło się spotkanie z Albertem Garcią Edo – dyrektorem zarządzającym municypalnym centrum sportowym, który również odpowiada za aktywności sportowe w urzędzie miasta. Uczestnicy zwiedzili centrum, w którym trenują się mieszkańcy miasta oraz zapoznali się z zasadami zarządzania publicznymi i prywatnymi obiektami sportowymi.

Wiedza, zdobyta podczas wyjazdu i nawiązana kooperacja z przedstawicielami branży będą korzystnie przekładać się na rozwój turystyki w Małopolsce. A uczestnicy, którzy wrócili pełni nowych pomysłów i doświadczeń są gotowi do dzielenia się nimi z przedstawicielami innych firm, działających w regionie.

Idź do oryginalnego materiału