14 maja 2025 roku z powodu wykolejenia pojazdu trakcyjnego doszło do poważnych utrudnień w ruchu kolejowym na odcinku Kielce Główne – Suchedniów, w związku z czym przewoźnik PKP Intercity został zmuszony do wprowadzenia licznych zmian w kursowaniu pociągów.

Zmiany w kursowaniu pociągów:
-
IC 144/31000/1 „HAŃCZA” (Kraków Główny – Vilnius)
Od stacji Kielce Główne pociąg skierowano drogą okrężną przez stację Włoszczowa Północ, z pominięciem stacji: Suchedniów, Skarżysko-Kamienna, Radom Główny, Warka, Piaseczno i Warszawa Służewiec.
Dla pasażerów zorganizowano transport zastępczy:-
autobusy ZKA na odcinku Kielce Główne – Radom Główny,
-
pociągi Kolei Mazowieckich na odcinku Radom Główny – Warszawa.
-
-
IC 1320/1 „KARŁOWICZ” (Warszawa Wschodnia – Kraków Główny)
Od stacji Radom Główny pociąg skierowano okrężnie przez Włoszczowę Północ, z pominięciem: Rożki, Skarżysko-Kamienna i Suchedniów.
Pasażerowie otrzymali możliwość przejazdu autobusami ZKA na pominiętym odcinku. -
IC 83170/1 „USTRONIE” (Kołobrzeg – Kraków Główny)
Trasa zmieniona identycznie jak w przypadku „KARŁOWICZA” – objazd przez Włoszczowę Północ i pominięcie Rożek, Skarżyska i Suchedniowa.
Zapewniono komunikację zastępczą autobusową. -
IC 26104 „STRYJEŃSKA” (Lublin Główny – Wrocław Główny)
Pociąg zatrzyma się w stacji Zagnańsk, natomiast:-
IC 32100/1 „JAGIEŁŁO” (Kraków Główny – Lublin Główny) zatrzyma się w Kielcach Głównych, gdzie nastąpi zamiana składów.
-
Na trasie Zagnańsk – Kielce Główne pasażerowie zostaną przewiezieni autobusami ZKA.
-
-
IC 3122/3 „KINGA” (Kraków Główny – Warszawa Wschodnia)
Od stacji Kielce Główne pociąg pojedzie drogą okrężną przez Włoszczowę Północ, z pominięciem stacji: Suchedniów, Skarżysko-Kamienna, Radom Główny, Warka, Piaseczno i Warszawa Służewiec.
Wzajemne honorowanie biletów
Do godziny 10:00 wprowadzono wzajemne honorowanie biletów PKP Intercity i Kolei Mazowieckich na trasie Skarżysko-Kamienna – Warszawa Wschodnia.
Komunikaty i reklamacje
PKP Intercity apeluje do podróżnych o zwracanie uwagi na komunikaty głosowe oraz przypomina o prawie do złożenia reklamacji dotyczącej komfortu podróży. Można to zrobić:
-
poprzez formularz na stronie www.intercity.pl (kategoria: „Komfort podróży”),
-
osobiście w kasie biletowej PKP Intercity,
-
pocztą na adres: PKP Intercity S.A., Al. Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa.