Allegro, jako lider polskiego rynku e-commerce, nie zwalnia tempa i prezentuje mocne wyniki finansowe za ostatni kwartał roku. Firma odnotowała wzrosty na kluczowych płaszczyznach, w tym wartości sprzedaży, liczby aktywnych kupujących oraz rentowności. Platforma nie tylko umacnia swoją pozycję w Polsce, ale także z powodzeniem rozwija działalność międzynarodową.
Najważniejsze wyniki finansowe Allegro
Wartość brutto sprzedanych towarów (GMV) w całej Grupie Allegro wzrosła o 9,6% rok do roku, co pokazuje rosnącą popularność platformy zarówno w Polsce, jak i za granicą. Skonsolidowany skorygowany zysk EBITDA zwiększył się o 17,9%, co jest efektem solidnych wyników w Polsce i coraz lepszych rezultatów na rynkach zagranicznych. W samym czwartym kwartale GMV wzrosło o 8,6%, a skorygowany zysk EBITDA poprawił się o 5,2%. Nie tylko wyniki finansowe Allegro notują wzrosty. Liczba aktywnych kupujących w całym regionie osiągnęła 21 milionów, z czego niemal 6 milionów to użytkownicy spoza Polski.
Dynamika GMV w Polsce wyniosła 10,9% r/r, czyli trzykrotnie więcej niż średnia dla krajowego handlu detalicznego. Przychody w Polsce wzrosły o 16%, osiągając 2,78 miliarda złotych, a dochody z działalności reklamowej wzrosły o imponujące 31,3% r/r. Skorygowany zysk EBITDA Allegro w Polsce zwiększył się o 7,7%, osiągając wartość 975 milionów złotych, co przekłada się na marżę na poziomie 5,61% GMV. Liczba aktywnych użytkowników Allegro w Polsce wzrosła do 15,1 miliona, a średnia wartość zakupów na osobę przekroczyła 4 000 zł rocznie.
Udowodniliśmy, iż możemy sprawnie i niedrogo uruchamiać nasz model marketplace w nowych krajach, ale na chwilę wstrzymujemy dalsze plany w tym zakresie. Wiele się nauczyliśmy i chcemy wykorzystać nasze wnioski, by ulepszać naszą ofertę i przyspieszyć wzrost częstotliwości zakupów, zarówno na arenie międzynarodowej, jak i w Polsce. Wznowimy plan uruchamiania nowych platform, gdy tylko uznamy, iż skutecznie wdrożyliśmy te zmiany i będziemy zadowoleni z rezultatów – mówi Roy Perticucci, Prezes Allegro.
GMV na platformach zagranicznych wzrosło o 68% r/r, a przychody w tym segmencie wzrosły aż o 80%. Liczba aktywnych kupujących na platformach w Czechach, Słowacji i na Węgrzech podwoiła się do 3,3 miliona. Allegro zanotowało dynamiczny rozwój oferty Smart! na rynkach międzynarodowych – w tej chwili program posiada ponad 1 milion subskrybentów poza Polską.
Ułatwiamy zakupy i sprzedaż wszędzie, gdzie działamy. Usprawnianie całego doświadczenia zakupowego sprawia, iż klienci i klientki robią u nas zakupy coraz częściej, a lojalność kupujących to główne źródło naszego wzrostu. Znacznie uprościliśmy też zaplecze technologiczne naszych platform — klienci i klientki być mogą tego nie dostrzegać, ale to coś, co może zwiększać koszty. Generalnie z sukcesem upraszczamy naszą ofertę i obniżamy koszty. Nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w dostawie. Znacznie lepiej radzimy sobie z rozdzielaniem wolumenu między przewoźników, aby uzyskać jak najefektywniejszą kombinację szybkości, niezawodności i kosztów. Koszty jednostkowe naszych własnych operacji są zbliżone do tego, co płacimy innym przewoźnikom – a w niektórych przypadkach jesteśmy najtańszym wyborem. Daje nam to swobodę, by zwiększyć inwestycje w logistykę w przyszłości. Warto na nas postawić jako najlepszy wybór wśród kandydatów na pochodzącą z Europy i ogólnoeuropejską firmę e-commerce. Chcemy stać się ulubionym miejscem zakupów online na kontynencie i przyspieszamy na drodze do tego celu – dodał Prezes Allegro.

Kluczowe innowacje i rozwój infrastruktury
Allegro Pay, usługa finansowania zakupów, cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Wartość udzielonych pożyczek wzrosła o ponad 30% r/r, osiągając 10,8 miliarda złotych. Finansowanie zakupów przez Allegro Pay obejmuje w tej chwili aż 14% GMV platformy.
Program lojalnościowy Allegro Smart! również rozwija się dynamicznie – liczba użytkowników wzrosła o dwucyfrowy procent, przekraczając 7 milionów subskrybentów w Polsce. Klienci korzystający z tego programu dokonują zakupów pięć razy częściej niż pozostali użytkownicy.
Wolumen przesyłek obsługiwanych przez Allegro One Box wzrósł o 118%. Do końca 2025 roku Allegro planuje zwiększyć liczbę własnych automatów paczkowych, które mają stać się tańszą opcją dostawy niż korzystanie z usług zewnętrznych przewoźników.
Allegro ogłosiło też nowe prognozy finansowe na kolejne miesiące. Zakładając dalszy wzrost na kluczowych rynkach GMV w Polsce ma wzrosnąć o 9-11%, a przychody o 14-17%. Skorygowany zysk EBITDA ma wzrosnąć o 8-12%, co oznacza kontynuację dynamicznego rozwoju. Segment międzynarodowy planuje zwiększenie GMV o 40-50%, co podkreśla znaczenie nowych rynków dla dalszej ekspansji polskiego giganta e-commerce.
Allegro zakończyło rok mocnymi wynikami kwartalnymi, spełniając lub przekraczając prognozy na czwarty kwartał zarówno dla Polski, jak i na arenie międzynarodowej. Postanowiliśmy w tym roku powrócić do przedstawiania całorocznych oczekiwań, ponieważ nasza działalność międzynarodowa opiera się na bardziej przewidywalnym trendzie wzrostu. Naszym średnioterminowym celem jest kontynuacja niskiego dwucyfrowego wzrostu GMV w Polsce, utrzymując marże w przedziale podwyższonym do 5,5–5,9%. W segmencie międzynarodowym planujemy jako priorytet dokończenie transformacji Grupy MALL i przyspieszenie wzrostu GMV na naszych trzech nowych platformach marketplace w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Zarząd Allegro zaproponował też nową politykę alokacji kapitału, która zakłada kontynuację inwestycji w rentowny wzrost organiczny i utrzymania umiarkowanej dźwigni finansowej przy jednoczesnym zwrocie nadwyżki kapitału inwestorom poprzez wykup akcji. Zamierzamy poddać taki wykup o wartości 1,4 mld zł pod głosowanie akcjonariuszy na nadchodzącym WZA – wskazuje Jon Eastick, CFO Allegro.
Wyniki Allegro za czwarty kwartał roku potwierdzają, iż polski gigant e-commerce skutecznie realizuje swoją strategię wzrostu. Zarówno na rodzimym rynku, jak i za granicą, firma umacnia swoją pozycję, inwestując w innowacje i rozwój infrastruktury. Dalsza ekspansja międzynarodowa, rosnąca liczba aktywnych użytkowników oraz wzrost przychodów z usług finansowych i reklamowych pokazują, iż Allegro jest gotowe na kolejne wyzwania w dynamicznie zmieniającym się świecie e-commerce.
Allegro stawia swoje paczkom… automaty paczkowe w Czechach
Znajdziesz nas w Google News