Wyniki Netflixa za II kwartał: czy gigant streamingu powtórzy sukces z I kwartału?

13 godzin temu

Po znakomitych wynikach za 1-wszy kwartał i utrzymującej się zwyżce cen akcji, inwestorzy oczekują imponujących wyników Netflixa za 2-gi kwartał oraz możliwego podniesienia prognoz rocznych. W kwietniu firma odnotowała znacznie wyższe zyski za 1-wszy kwartał i wzrost przychodów o 13%, co spowodowało solidny wzrost wartości akcji. Netflix podał, iż lepsze niż oczekiwano tempo wzrostu przychodów było wynikiem wyższych wpływów z reklam oraz subskrypcji.


W pigułce:

  • Netflix ogłosi wyniki za 2-gi kwartał w czwartek, 17 lipca, po zamknięciu rynku.
  • Akcje Netflixa wzrosły o 30% od momentu ogłoszenia wyników za 1-wszy kwartał, które znacznie przekroczyły oczekiwania analityków.
  • Inwestorzy skoncentrują się na przychodach i rentowności po zaprzestaniu przez firmę raportowania danych o liczbie subskrybentów.

Było to następstwem decyzji ze stycznia o podniesieniu cen – zwiększeniu miesięcznej opłaty za plan standardowy do 17,99 USD, za plan premium do 24,99 USD, a za plan podstawowy do 7,99 USD. Netflix odnotował przychody w wysokości 10,54 miliardów USD, co przekroczyło szacunki analityków z Wall Street. Mimo to firma utrzymała swoją prognozę rocznych przychodów w przedziale między 43,5 a 44,5 miliardów USD.

1-wszy kwartał był pierwszym, w którym Netflix nie podał szczegółowych danych dotyczących liczby subskrybentów – wskaźnika, który wcześniej był kluczowym czynnikiem wpływającym na ceny akcji podczas publikacji wyników finansowych. W rezultacie inwestorzy koncentrują się teraz na bardziej tradycyjnych miarach kondycji firmy – przychodach, marżach zysku oraz wpływach z reklam.

Przychody z reklam

Netflix coraz bardziej polega na przychodach z reklam, aby zwiększyć swoje zyski netto. Jest to strategia wzrostu, która wymaga mniej nakładów kapitałowych i jest kluczowa dla osiągnięcia przez firmę celu wolnych przepływów pieniężnych w tym roku na poziomie 8 miliardów USD.

„Kluczowym celem na 2025 rok jest ulepszenie narzędzi i usług, które oferujemy reklamodawcom” – powiedział Netflix w kwietniu, tuż po uruchomieniu własnej platformy technologii reklamowej w USA, z planami jej wprowadzenia na inne rynki w późniejszym czasie. „Wierzymy, iż jest ona fundamentem naszej długoterminowej strategii reklamowej. Z czasem umożliwi oferowanie lepszych narzędzi pomiarowych, dokładniejszego targetowania, innowacyjnych formatów reklamowych oraz zaawansowanego procesu automatyzacji zakupów reklam”.

Wzrost marży

Zarząd prognozuje 29% marże operacyjne za cały rok 2025, a w 2-gim kwartale na poziomie 33%. Wskazuje to na zwiększoną presję kosztową w drugiej połowie roku związaną z wyższymi wydatkami na sprzedaż i marketing oraz spodziewanym wzrostem kosztów produkcji treści, szczególnie w związku z ofertą transmisji sportowych na żywo. Ewentualna zmiana prognoz marży zysku może być istotnym impulsem dla wyceny akcji Netflixa.

Niepewność budzi też groźba Trumpa w kontekście nałożenia ceł na filmy produkowane poza USA. Neil Wilson uważa, iż warto zwrócić uwagę na wszelkie komentarze ze strony zarządu podczas konferencji ogłoszenia wyników finansowych, choć prawdopodobnie nie znajdzie to jeszcze odzwierciedlenia w prognozach finansowych.

Czego się spodziewać w 2-gim kwartale?

Analitycy z Wall Street szacują, iż przychody za 2-gi kwartał wyniosą nieco ponad 11 miliardów USD, co oznacza wzrost o 15,6% r/r.

Oczekuje się, iż zysk przed opodatkowaniem wzrośnie o 41% do 3,55 miliardów USD, a zysk na akcję wzrośnie do 7,07 USD w porównaniu do 6,61 USD w poprzednim kwartale.

Analitycy podnoszą ceny docelowe

KeyBanc podniosło cenę docelową akcji Netflixa z 1,070 do 1,390 USD, podczas gdy Canaccord Genuity zwiększyło swoją prognozę do 1,575 USD, zbliżając się do najwyższej ceny docelowej na rynku wynoszącej 1,600 USD. Goldman Sachs i Barclays również niedawno podniosły swoje ceny docelowe akcji przed ogłoszeniem wyników finansowych Netflixa.

Jednak nie wszyscy analitycy są optymistyczni. Seaport Global zmieniło swoją rekomendację na „Hold”. JPMorgan również obniżył ocenę akcji Netflixa w maju, wskazując na obawy związane z wyceną po tym, jak cena akcji wzrosła aż o 40% od początku roku i 90% w ciągu ostatnich 12 miesięcy. w tej chwili akcje są wyceniane na ponad 50-krotność przyszłych zysków – znacznie powyżej poziomu konkurencji i powyżej średniej z ostatnich 5 lat.

Zarządzanie portfelem inwestycyjnym wymaga strategicznego podejścia, które nie opiera się na jednym aktywie czy spółce. Kluczem jest rozproszenie ryzyka poprzez inwestycje w różne sektory, klasy aktywów oraz rynki. Regularne kwartalne wyniki firm stanowią nieoceniony punkt odniesienia do oceny kondycji spółek, ale powinny być tylko jednym z wielu elementów decyzyjnych. By zminimalizować ryzyko i maksymalizować potencjał zysku, warto łączyć stabilne inwestycje o niskim ryzyku z bardziej dynamicznymi aktywami, które mogą przynieść wyższe stopy zwrotu. Dywersyfikacja daje elastyczność, pozwala dostosować portfel do zmieniających się warunków rynkowych i lepiej radzić sobie z nieprzewidywalnymi wahaniami wyników finansowych pojedynczych firmpodsumowuje Aleksander Mrózek, Manager ds. relacji z kluczowymi klientami regionu CEE w Saxo Banku.


Autor: Neil Wilson, Strateg ds. treści dla inwestorów w Saxo Banku

Idź do oryginalnego materiału