Wyniki Revoluta. Grupa osiągnęła zysk na poziomie 1,4 mld dol. w 2024 roku

5 dni temu

Revolut Group opublikował dziś sprawozdanie roczne za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2024 r., wykazując wzrost we wszystkich segmentach działalności i czwarty z rzędu rok, w którym spółka utrzymuje rentowność.

“2024 rok był w Revolut przełomowy. Nie tylko przyspieszyliśmy akwizycję, witając globalnie blisko 15 milionów nowych klientów, ale zanotowaliśmy wzrost zaangażowania. Klienci, co jest kluczowe, korzystali z większej ilości usług Revolut, zarówno prywatnie, jak i w biznesie. Oba te czynniki przyniosły rekordowy wzrost, a nasz oparty o technologię model operacyjny przełożył się na rekordowe zyski” – powiedział Nik Storoński, CEO i współzałożyciel Revolut.

“Wyniki potwierdzają nasz status najbardziej wartościowej prywatnej firmy technologicznej w Europie i umacniają zaufanie obecnych i przyszłych inwestorów do realizowanej strategii. To jednak dopiero początek naszej drogi. Robimy postępy w kierunku progu 100 milionów aktywnych klientów dziennie w 100 krajach, dzięki wzrostowi w Wielkiej Brytanii, Europie i na nowych rynkach. Pozostajemy też skupieni na poszerzaniu globalnego dostępu do finansowych usług, dzięki innowacyjnym produktom i unikalnemu UX” – dodał Nik Storoński.

2024 Podsumowanie wyników

Mocne wyniki finansowe we wszystkich liniach biznesowych

Dywersyfikacja źródeł przychodów wspierała dobre wyniki finansowe Revolut w 2024 r.:

Wzrost przychodów: Przychody Grupy wzrosły do 4,0 mld $ ~3,1 mld £ (+72% r/r) z 2,2 mld $ ~1,8 mld £ w 2023 r., co było efektem zarówno rosnącej bazy klientów, jak i zwiększonego wykorzystania produktów.

Źródła przychodów: Wzrost przychodów w kluczowych liniach biznesowych.

Płatności kartowe wzrost do 887 mln $ ~694 mln £ w 2024 r. (+43% r/r);

Zarządzanie majątkiem wzrost do 647 mln $ ~506 mln £ w 2024 r. (+298% r/r), ze 158 mln $ ~127 mln £ w 2023 r.;

Wymiana walut wzrost do 540 mln $ ~£422m w 2024 r. (+58% r/r), z 333 mln $ ~267 mln £ w 2023 r.;

Subskrypcje obrót osiągnął 541 mln $ ~423 mln £ w 2024 r. (+74% r/r) z 303 mln $ ~244 mln £ w 2023 r., dzięki nowym benefitom w planach płatnych.

Salda klientów i kredyty: Łączne saldo na rachunkach klientów wzrosło do 38 mld $ ~30 mld £ w 2024 r. (+66% r/r) z 23 mld $ ~18 mld £ w 2023 r., dzięki wzrostowi depozytów i sald w produktach oszczędnościowych (w tym trzymanych u Partnerów i Funduszach Rynku Pieniężnego). Revolut utrzymał ostrożne podejście w zarządzaniu bilansem, przechowując 62% aktywów w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednocześnie, portfel udzielonych kredytów wzrósł do 1,2 mld $ ~979 mln £ (+86% r/r).

Dochód odsetkowy wzrósł do 1,0 mld $ ~790 mln £ w 2024 r. (+58% r/r) z 621 mln $ ~500 mln £ w 2023 r., bezpośrednio dzięki efektywnemu zarządzaniu zwiększonymi depozytami i rozszerzeniu działalności kredytowej.

Rekordowa rentowność: Dynamiczny wzrost przychodów przełożył się na rekordową rentowność, co oznacza czwarty z rzędu rok rentowności netto:

Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 1,4 mld $ (1,1 mld £)

Zysk netto wzrósł do 1,0 mld $ ~790 mln £ w 2024 r. z 428 mln $ ~344 mln £ w 2023 r.

Marża zysku netto umocniła się do 26%, co jest efektem dźwigni operacyjnej w modelu biznesowym firmy.

Szybsza akwizycja i rosnące zaangażowanie klientów.

2024 rok ustanowił nowy rekord w pozyskiwaniu klientów, to fundament przyszłego rozwoju i dalszej ekspansji.

Rekordowa akwizycja klientów: Revolut powitał globalnie blisko 15 milionów nowych klientów i zakończył 2024 rok na poziomie 52,5 miliona (+38% r/r).

Rynkowe przywództwo i zasięg: Dynamika wzrostu była wysoka w całej Europie. Revolut stał się najczęściej pobieraną aplikacją w kategorii finanse w 19 krajach (1 miejsce), z kolei w 26 krajach w Europie uplasował się w TOP3.

Wzrost aktywności klientów:

Wolumen transakcji wzrósł do blisko 1,3 biliona $ ~1,0 biliona £ (+52% r/r).

Aktywni klienci indywidualni miesięcznie wzrost o 42% r/r.

Segment Revolut Business pokazał też mocną dynamikę, liczba aktywnych klientów firmowych wzrosła o 56% r/r. Przełożyło się to na wzrost obrotów od klientów biznesowych do kwoty 592 mln $ ~463 mln £ generując około 15% całkowitych przychodów grupy i zapewniło Revolut Business pozycję jednego z największych graczy na rynku bankowości cyfrowej B2B w Europie.

Rosnące zaangażowanie: Znaczny wzrost wykorzystania usług dodanych:

Adopcja planów płatnych wzrosła o 45% r/r.

Wprowadzany na kolejnych rynkach od czerwca 2024 roku program korzyści RevPoints, przyciągnął 6,6 mln użytkowników.

Efektywny model wzrostu: Kontynuacja silnego organicznego wzrostu, wyrażona 65% udziałem nowych klientów dołączających do Revolut dzięki rekomendacjom od rodziny i znajomych (w tym także z nagrodą za polecenie). Uzupełnieniem był wzrost wspierany 463 mln £ inwestycji w sprzedaż, reklamę i marketing.

Znaczny potencjał dalszego wzrostu: Pomimo istotnej skali biznesu, penetracja rynku pozostaje na poziomie około 15% populacji osób dorosłych na kluczowych rynkach, co jest przesłanką na istnienie dużego potencjału dalszego wzrostu.

Inwestycje w najlepszy w swojej klasie zespół, produkty i UX

Revolut kontynuował znaczące re-inwestycje w swój zespół, procesy, kontrolę i zarządzanie, oraz poprawę doświadczeń klientów.

Rozwój klasycznej bankowości: Ekspansja niezbędnych lokalnych usług, jak numery IBAN udostępnione na 7 rynkach europejskich, wzmacnia pozycję Revolut jako konta pierwszego wyboru.

Zarządzanie majątkiem i oszczędzanie: Większa dostępność kont oszczędnościowych i Funduszy Rynku Pieniężnego (w ponad 30 krajach pozyskano już 12,3 mld $ ~9.8 mld £ depozytów), premiera giełdy kryptowalut Revolut X w okresie wysokiej aktywności transakcyjnej na rynku, udostępnienie obligacji i europejskich planów inwestycyjnych, premiera aplikacji Revolut Invest i pozyskanie licencji na oferowanie usług inwestycyjnych w Wielkiej Brytanii.

Zwiększenie akcji kredytowej: Kontynuacja rozwoju oferty produktów kredytowych, wzrost portfela kredytowego, pierwsze testy wewnętrzne kredytów hipotecznych z myślą o wspieraniu klientów w ich ważnych życiowych decyzjach.

Revolut Business w nowej odsłonie: Znaczne zmiany w ofercie Revolut Business (redesign aplikacji RB5, premiera Revolut BillPay, udostępnienie Flexible Cash Funds); wolumen przyjmowanych przez sklepy i usługodawców transakcji uległ potrojeniu r/r, dzięki rosnącej adopcji oferty wśród merchantów i rozwoju usług akceptacji.

Zwiększone bezpieczeństwo i wsparcie: Podniesiona efektywność wsparcia klientów (80% szybszy średni czas załatwienia sprawy), przy utrzymaniu priorytetu jakim jest bezpieczeństwo, uratowanie klientów przed stratą ponad 600 mln £ w następstwie potencjalnych oszustw, dzięki zaawansowanym środkom bezpieczeństwa.

Rozwój kontroli i zarządzania: Znaczny rozwój obszaru zgodności i zarządzania, w tym 30% wzrost zatrudnienia w obszarze ryzyka, a także nowe nominacje w radach nadzorczych banków Revolut w Europie i Wielkiej Brytanii (non-executive).

2025 Plany na kolejne miesiące

Revolut jest na dobrej pozycji by kontynuować szybki wzrost w 2025 r. i w kolejnych latach, dzięki dalszemu rozwojowi platform i globalnej ekspansji.

Premiery banków w 2025: Priorytetem pozostaje formalne uruchomienie działalności banku Revolut w Wielkiej Brytanii, a także rozruch banku Revolut w Meksyku.

Globalne licencje i wejście na nowe rynki: Aktywne pozyskanie kolejnych 10 licencji na świecie, skalowanie biznesu po niedawnym wejściu na nowe rynki (jak Brazylia), przygotowanie do uruchomienia usług w Indiach (po niedawnym uzyskaniu zgody na licencję PPI), poszukiwanie kolejnych okazji w Amerykach oraz regionie Azji i Pacyfiku.

Innowacje produktowe: Kontynuacja rozwoju klasycznej bankowości, w tym kredytów hipotecznych, usług z zakresu stylu życia, w tym programu korzyści RevPoints, usług telekomunikacyjnych, w tym eSIM, a także usług zarządzania majątkiem.

Doświadczenie klienta: Stałe inwestycje w poprawę efektywności oraz skuteczności obsługi klienta, przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa dzięki zaawansowanym systemom antyfraudowym.

Globalny wzrost: Podążanie w kierunku poziomu 100 milionów aktywnych klientów dziennie na 100 rynkach, umocnienie globalnej pozycji Revolut.

Revolut w Polsce

Także w Polsce Revolut osiągnął znaczny wzrost przekraczając próg 4 milionów klientów w październiku 2024 r. Pozytywny trend jest kontynuowany w bieżącym roku. Cyfrowy bank właśnie przekroczył poziom 4,5 miliona klientów w Polsce (to w tej chwili 4 największy rynek Revolut po Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii) i jest na dobrej drodze, by przekroczyć próg 5 milionów klientów w Polsce przed końcem 2025 r.

Szybki wzrost: Do Revolut w Polsce dołączyło znów ponad 1 milion klientów indywidualnych (2024 vs 2023), co oznacza wzrost o 34% (2024 vs 2023), podczas gdy liczba klientów firmowych powiększyła się o 52% (2024 vs 2023). gwałtownie rosnącą grupą (+109% r/r) jest też 412 tysięcy klientów inwestujących z pomocą Revolut (2024 vs 2023). Całkowita liczba aktywnych klientów miesięcznie w Polsce wzrosła o 27% (2024 vs 2023).

Bank pierwszego wyboru: Polscy klienci mieli na swoich kontach depozyty o wartości 1,222 mld £ w dniu 31 grudnia 2024 r. (+56% w 2024 vs 2023). Wartość środków na oprocentowanych kontach oszczędnościowych wzrosła o 119% (2024 vs 2023). Z kolei liczba klientów korzystających z usług kredytowych wzrosła o 33% (2024 vs 2023), a wartość portfela kredytów o 70% (2024 vs 2023). Revolut Bank oferuje w Polsce m.in. kredyty konsumenckie, kredyty konsolidacyjne, karty kredytowe i kredyty ratalne w karcie kredytowej.

Codzienne finanse: Liczba transakcji z pomocą Revolut w Polsce przekroczyła 525 milionów (+49% w 2024 vs 2023). Większość transakcji kartowych zrealizowana była z pomocą kart fizycznych (74%), podczas gdy karty wirtualne odpowiadały za 26% transakcji (bez zmiany 2024 vs 2023). Wśród 256 milionów transakcji kartami fizycznymi i wypłat z bankomatów (+48% w 2024 vs. 2023) ponad 62% wykonanych było w Polsce. Wzrost całkowitej liczby transakcji krajowych o 52% (2024 vs 2023) wskazuje na rosnące wykorzystanie Revolut do codziennych finansów w Polsce.

Rodzinne finanse: Revolut w coraz większym stopniu wykorzystywany jest jako centrum rodzinnych finansów. Liczba klientów korzystających z kont wspólnych wzrosła o 146% (2024 vs 2023) a liczba młodych klientów o 74% (2024 vs 2023), co wskazuje na popularność aplikacji, konta i karty Revolut wśród dzieci i nastolatków (wysoki poziom bezpieczeństwa i kontrola rodzicielska).

Lokalny inwestor: Revolut kontynuuje inwestycje w Polsce, zwiększył zatrudnienie nad Wisłą do 1079 pracowników na koniec 2024 r. (+11% w 2024 vs 2023). Polska jest 5 rynkiem na świecie i 3 w UE pod względem liczby pracowników (po Portugalii i Hiszpanii), oraz krajem gdzie zlokalizowane są regionalne huby kompetencyjne Revolut (kredytowy, technologiczny, fincrime hub i support hub).

Nagrody: W 2025 roku Revolut wyróżniony został w głosowaniu Cashless Pay tytułem Projekt roku (za wdrożenie płatności BLIK w Polsce), nagrodą Invest Cuffs w kategorii Fintech roku (Srebro) oraz nagrodą Złoty Bankier w kategorii Produkt z misją (dla karty Revolut Clear Sky Visa).

Z pomocą nowych partnerstw i kontynuując sukces płatności BLIK, które w zaledwie 5 miesięcy aktywowało w Revolut ponad 1 milion polskich klientów, bank planuje kolejne premiery innowacyjnych produktów z obszaru codziennych finansów. Wśród produktowych premier zaplanowanych na 2025 r. są między innymi program lojalnościowy (ekosystem korzyści RevPoints) i usługi komunikacji miejskiej (transport publiczny).

“Pracujemy nad zwiększeniem wartości oferty usług i produktów Revolut dla klientów w Polsce. Chcemy rozszerzać nasze portfolio o klasyczne produkty bankowe – jak kredyty hipoteczne, o zaawansowane funkcje bezpieczeństwa – jak In-app calls, o długoterminowe niskokosztowe produkty inwestycyjne – jak europejskie plany inwestycyjne, o globalne usługi łączności – jak karty eSIM, czy o benefity związane ze stylem życia – jak program korzyści RevPoints. Chcemy też poszerzać zakres usług codziennych – od płatności BLIK, po transport publiczny. Naszym celem jest stanie się dla klientów bankiem pierwszego wyboru, z pomocą lokalnych oddziałów Revolut Bank w Europie, także w Polsce” – powiedział Tomasz Jarczyk, Head of Credit, Revolut Bank w Polsce i Europie Północnej.

Źródło: Revolut

Idź do oryginalnego materiału