Xiaomi ma patent na kryzys? Firma notuje rekord sprzedaży

1 rok temu

Kryzys daje się we znaki producentom telefonów, którzy notują spadki zysków i sprzedaży. Użytkownicy oszczędzają i wolą korzystać ze swoich starszych, ale wciąż sprawnych urządzeń. Czy temu negatywnemu trendowi opiera się Xiaomi? Chiński producent telefonów osiągnął rekordową sprzedaż z okazji Dnia Singla, która przyniosła 3,11 miliarda dolarów zysku.

Xiaomi z rekordem sprzedaży mimo kryzysu

Chińska firma produkująca telefony i elektronikę użytkową Xiaomi osiągnęła rekordową sprzedaż w trakcie świętowania tzw. Dnia Singla. Od 23 października do końca dnia 11 listopada Xiaomi sprzedało produkty o wartości ponad 22,4 miliarda juanów (3,11 miliarda dolarów) na platformach takich jak Tmall i Taobao Alibaba, JD.com, Pinduoduo i Douyin. Xiaomi podało, iż najnowszy telefon Xiaomi 14 był bestsellerem w sklepie Tmall Alibaba od 4 do 11 listopada. Firma zajęła również pierwsze miejsca w różnych kategoriach sprzedaży telefonów chińskich marek na innych platformach zakupów online.

Czym w ogóle jest Dzień Singla? W ciągu ostatniej dekady Dzień Singla rozrósł się z jednodniowego festiwalu zakupów do wielotygodniowego okresu promocji zakupowych na różnych platformach internetowych w Chinach. Kuaishou, aplikacja do tworzenia krótkich filmów i transmisji na żywo podała, iż ​w okresie świętowania Dnia Singla zamówienia wzrosły o prawie 50%.

Xiaomi claims a record $3.11 billion in Singles Day sales https://t.co/4foxztNGAr

— CNBC (@CNBC) November 13, 2023

Producenci telefonów w kryzysie

Mały sukces Xiaomi jest wyjątkiem, jeżeli spojrzymy na całą branże handlującą telefonami. Niedawno Samsung poinformował, iż w trzecim kwartale bieżącego roku zyski operacyjne firmy spadną prawdopodobnie o 78%. jeżeli to się potwierdzi, będzie to wynik aż czterokrotnie gorszy niż w tym samym okresie w roku poprzednim. Z kolei Nokia znalazła się w sytuacja, która zmusiła ją do drastycznych cięć kadrowych. Firma oświadczyła, iż w związku z 15% spadkiem sprzedaży, musi zwolnić około 14 tys. pracowników.

Głównym problemem producentów telefonów jest fakt, iż konsumenci odkładają decyzję o zakupie nowego urządzenia na później. Kryzys mocno dał użytkownikom mocno po kieszeniach. Dlatego zakup nowego telefonu schodzi na dalszy plan. Ludzie wolą korzystać ze swoich starszych, ale wciąż sprawnych urządzeń.

Idź do oryginalnego materiału