XTB liczy, iż od przyszłego roku będzie pozyskiwać 1 mln nowych klientów rocznie

1 tydzień temu

XTB liczy, iż od przyszłego roku będzie pozyskiwać min. 1 mln nowych klientów rocznie, poinformował prezes Omar Arnaout. W IV kw. br. liczy na ponad 0,25 mln nowych klientów.

„Do 26 października pozyskaliśmy ok. 96 tys. rachunków. Wszystko wskazuje na to, iż […] pozyskamy ponad 100 tys. rachunków [w miesiąc], pierwszy raz w historii spółki. Mam nadzieję, […] iż w IV kwartale po raz pierwszy w historii przekroczymy 0,25 mln nowych klientów w kwartale, co będzie bazą, by osiągać jeszcze lepsze wyniki w następnym roku” – powiedział Arnaout podczas wideokonferencji.

Dodał, iż koszt pozyskania jednego klienta waha się między 600-700 zł.

Prezes przypomniał, iż liczba aktywnych klientów wzrosła do rekordowego poziomu 920 tys. (+75,9% r/r), a liczba klientów ogółem przekroczyła 2 mln w październiku.

„Daje to wszystko nadzieję, iż od następnego roku nigdy nie będziemy schodzili poniżej 1 mln nowych klientów rocznie. Baza klientów daje potencjał do świetnych wyników” – wskazał CEO.

Zapowiedział ponadto przegląd kosztów, który będzie miał miejsce wszędzie poza marketingiem.

„Nasz zespół nie będzie się już tak rozrastał. Mamy wystarczający zespół, by osiągać planowane cele. Natomiast o ile chcemy konkurować z największymi brokerami, to marketing wzrośnie w 2026. Nie ma się co ograniczać, by skutecznie walczyć z konkurencją europejską. Na początku roku ogłosimy planowane koszty marketingu. Rozwój technologiczny, produktowy i efektywny marketing to najważniejsze priorytety” – wymienił Arnaout.

Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału