XTB liczy na osiągnięcie bardzo dużej dywersyfikacji przychodowej w kolejnych latach

2 godzin temu

XTB liczy na osiągnięcie „bardzo dużej” dywersyfikacji przychodowej w kolejnych latach i spadek udziału kategorii CFD, dzięki dodawaniu nowych instrumentów oraz znaczącemu zwiększaniu bazy klienckiej, poinformował prezes Omar Arnaout.

„Produkty, które zostały wprowadzone w ostatnich latach – wirtualny portfel, akcje, ETF czy plany inwestycyjne to niskomarżowe instrumenty. Dla nas nie jest zatem dużym zaskoczeniem, iż udział CFD w przychodach to ciągle ok. 98%. Ale chcemy zwiększyć przychodowość tych produktów. Dlatego zwiększamy nakłady marketingowe, chcąc dotrzeć do jak największej grupy odbiorców z tego względu, iż o ile będziemy mieli znacząco więcej klientów i dotrzemy do kolejnego miliona dużo szybciej, niż nam to zajęło wcześniej, to na pewno również instrumenty i produkty, które są mniej przychodowe staną się bardziej przychodowe z tego względu, iż najważniejsza jest skala” – powiedział Arnaout podczas wideokonferencji.

Według jego słów XTB oczekuje, iż produkty, które są w planach na obecny rok – opcje i kryptowaluty – będą bardziej marżowe niż dotychczas wprowadzane.

„Celem wcześniej wprowadzanych instrumentów było dotarcie do jak największej grupy odbiorców. O ile kryptowaluty spotkają się z bardzo dużym zainteresowaniem, to nie możemy się oszukiwać, iż opcje będą miały tak szerokie dotarcie. Jednym z naszych celów jest wprowadzenie tych dwóch produktów, by dywersyfikować przychody w kolejnych latach. To się nie stanie jeszcze w obecnym roku, ale myślę iż w kolejnych latach zauważymy, iż udział w przychodach CFD będzie prawdopodobnie malał. Liczymy na bardzo dużą dywersyfikację w kolejnych latach” – dodał prezes XTB.

XTB zakłada ponadto, iż łączne koszty działalności operacyjnej mogą w tym roku kształtować się na poziomie wyższym choćby o ok. 40% r/r, a koszty marketingu mogą wzrosnąć o ok. 80% r/r w związku z planami pozyskiwania najmniej 150-210 tys. nowych klientów kwartalnie, poinformował członek zarządu ds. finansowych Paweł Szejko.

W 2024 r. XTB pozyskało 498,4 tys. nowych klientów (+59,8% r/r), czyli znacząco powyżej kwartalnego celu zakładającego przyrost o 65-90 tys. klientów. Na koniec 2024 roku z platformy inwestycyjnej i aplikacji mobilnej XTB korzystało łącznie 1,36 mln klientów w porównaniu z 897 tys. na koniec 2023 roku. Z kolei w dniach 1-29 stycznia 2025 r. do grona klientów XTB dołączyło kolejne 70,7 tys. nowych inwestorów. Skokowo wzrosła również liczba aktywnych klientów, osiągając rekordowy poziom 658,5 tys. na koniec 2024 r. w porównaniu z 408,5 tys. rok wcześniej.

Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału