XTB liczy na zdecydowane przekroczenie planów dot. pozyskiwania nowych klientów

4 tygodni temu

XTB liczy, iż plany pozyskiwania średnio 150-210 tys. nowych klientów kwartalnie w tym roku zostaną zdecydowanie przekroczone, poinformował ISBnews prezes XTB Omar Arnaout.

„W obecnym roku planujemy zwiększenie wydatków marketingowych o około 80%. To naprawdę bardzo duży wzrost. Poza celem, który jest związany z produktami i innowacyjnością, jednym z naszych priorytetów jest umocnienie pozycji praktycznie na każdym rynku na którym jesteśmy. Chcemy stać się wiodącą firmą w Europie, która jest pierwszym wyborem dla wszystkich klienta, który chciałby zarządzać swoimi oszczędnościami. W bieżącym roku chcielibyśmy pozyskiwać średnio od 150 tys. do 210 tys. nowych klientów kwartalnie. Oczywiście ambicje są dużo, dużo większe i mam nadzieję, iż te poziomy zostaną zdecydowanie przekroczone” – powiedział ISBnews Arnaout.

W styczniu w ciągu 29 dni XTB przekroczył już liczbę 70 tys. nowych klientów.

„Początek roku jest dla nas świetny. Co ważne, my w ubr. roku cieszyliśmy się z tego, iż otworzyliśmy rachunek dla milionowego klienta. Zajęło nam to 20 lat. Jestem praktycznie pewny, iż dotrzemy do poziomu 2 mln już w bieżącym roku. Na rynkach, na których jesteśmy albo liderem, albo wśród liderów, dynamika przyrostu powinna być największa. W tym wypadku na pewno warto wspomnieć o Polsce, Czechach, Słowacji, Portugalii, Rumunii, ale również o Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jednak zdecydowaliśmy się znacznie zwiększyć nasze plany marketingowe na obecny rok, aby postarać się zdobyć podobną pozycję na takich rynkach jak chociażby Francja czy Niemcy” – wskazał prezes.

Zaznaczył, iż celem nadrzędnym fintechu jest stworzenie najlepszej aplikacji inwestycyjnej dla wszystkich, kto chciałby zarządzać swoimi oszczędnościami zarówno aktywnie jak i pasywnie.

„W ubiegłym roku na pewno zbliżyliśmy się do osiągnięcia tego celu wprowadzając wiele nowych produktów – produkty emerytalne, portfel wirtualny i kartę wielowalutową. Wprowadziliśmy też dużo usprawnień do planów inwestycyjnych. Cieszy nas, iż dołączyło do nas prawie 500 tys. nowych klientów, co jest wynikiem o niemal 60% lepszym niż to, co osiągnęliśmy w 2023 roku. Więc z punktu widzenia naszych założeń biznesowych, to był to dla nas naprawdę świetny rok. o ile chodzi o zysk netto to w porównaniu do 2023 roku był on o ok. 8,6% wyższy, ale z drugiej strony, o ile byśmy spojrzeli na to z perspektywy przychodów operacyjnych, to były one już prawie 16% wyższe” – wymienił Arnaout.

W bieżącym roku XTB chce się skupić w dużej mierze na produktach i innowacyjności.

„Jeżeli chodzi o produkty, które chcielibyśmy wprowadzić w bieżącym roku, to skupiamy się po pierwsze na dwóch produktach emerytalnych, w Polsce i we Francji, ale dodatkowo chcielibyśmy również zająć się projektami związanymi z wprowadzeniem opcji oraz kryptowalut do naszej oferty. Te produkty są bardzo różne z tego względu, iż o ile chodzi o produkty emerytalne, to one pozwolą nam przede wszystkim dotrzeć do zdecydowanie większej grupy odbiorców. Z kolei opcje i kryptowaluty będą prawdopodobnie dodatkowymi instrumentami, poza CFD, które pozwolą nam zdywersyfikować nasze przychody i dlatego są dla nas bardzo ważnym projektem” – podsumował prezes.

Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału