Warszawa, 01.08.2025 (ISBnews) – XTB ocenia, iż na rynkach Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii jest w tej chwili w 20% drogi, którą chce przejść, ocenił CEO Omar Arnaout.
“Liczba nowych klientów, jaką pozyskujemy, jest bardzo zadowalająca. Czy już wystarczy tak naprawdę nam ten wzrost? Zdecydowanie nie. Myślę, iż tak naprawdę z punktu widzenia drogi, którą chcielibyśmy przejść, to jesteśmy prawdopodobnie na 20%” – powiedział Arnaout podczas wideokonferencji, odpowiadając na pytanie o postępy na rynkach Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii.
Zaznaczył, iż broker musi zbudować na tych rynkach nie tylko świadomość marki i status pierwszego wyboru, ale też świadomość swojej oferty.
“W Polsce trwało to ok. 1,5 roku, a na zagranicznych rynkach jest to proces budowania świadomości marki, oferty i dostosowanie jej do lokalnych potrzeb. Oferta w Niemczech jest już w stanie konkurować z największymi graczami rynkowymi. Teraz jest to kwestia budżetów marketingowych. […] We Francji wprowadziliśmy PEA i jestem przekonany, iż ta oferta do końca roku zostanie dostosowana do lokalnych potrzeb (brakuje transferu kont czy najważniejszych ETF). W Wielkiej Brytanii zdecydowaliśmy się na lekkie zwiększenie budżetu marketingowego, testując rynek i efekt jest zadowalający” – wymienił CEO.
Zaznaczył, iż największy efekt broker osiągnął póki co na rynku niemieckim, po dostosowaniu oferty do lokalnych uwarunkowań i startu kampanii marketingowej od końca ub.r. Według jego słów, dynamika przyrostu klientów zdecydowanie przekracza 100%. Drugi w kolejności jest rynek francuski, gdzie ten wzrost liczby pozyskanych klientów jest w wysokości ok. 40%.
“Biorąc pod uwagę rozmiar każdego z tych rynków, to myślę, iż naprawdę jesteśmy jeszcze bardzo daleko od naszego celu” – podsumował CEO XTB.
Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
(ISBnews)