XTB, aplikacja inwestycyjna umożliwiająca skuteczne zarządzanie finansami, zadebiutowała na paryskich kortach podczas jednego z najważniejszych turniejów tenisowych świata – Roland Garros. To nowy rozdział w działaniach marketingowych polskiego fintechu, który od lat konsekwentnie inwestuje w sport, a teraz po raz pierwszy postawił na współpracę z wybranymi zawodnikami na tak prestiżowym wydarzeniu tenisowym.

Roland Garros to jeden z czterech turniejów zaliczanych do Wielkiego Szlema – wydarzeń o bogatej historii, globalnej renomie i potężnym zasięgu medialnym. Pula nagród tegorocznej edycji przekroczyła 56 milionów euro. W związku z tym na turnieju nie zabrakło największych światowych marek. Jedną z nich było XTB, które wspierało aż 10 zawodników.
Nowe kierunki marketingu sportowego XTB
Polski fintech od lat aktywnie rozwija działania sponsoringowe. W przeszłości współpracował z zespołem McLarena w Formule 1, od lat jest partnerem organizacji KSW jako jej sponsor tytularny, a także wspierał Tysona Fury’ego w jego rewanżowym starciu z Ołeksandrem Usykiem. Wśród ambasadorów XTB były światowe gwiazdy sportu m.in. Jose Mourinho, Joanna Jędrzejczyk, Iker Casillas, a w tej chwili twarzą marki jest Zlatan Ibrahimović.
Tym razem XTB postawiło na tzw. marketing okazjonalny, angażując się we współpracę z wybranymi zawodnikami podczas Roland Garros. Fintech wspierał aż 10 tenisistek i tenisistów w 12 meczach turniejowych. Z logotypem XTB na strojach występowali m.in. Marie Bouzkova, Daniel Altmaier, Tereza Valentova, Giulio Zeppieri, Quentin Halys, Jelena Ostapenko, Marketa Vondrousova, Jaqueline Cristian, Rebecca Sramkova oraz rewelacja turnieju – Lois Boisson.
– Nasze zaangażowanie w tenis doskonale wpisuje się w strategię budowania globalnej rozpoznawalności marki XTB. Chcemy być obecni tam, gdzie dzieją się najważniejsze rzeczy w świecie sportu – komentuje Szymon Szymański, Chief Growth Officer w XTB. – Podczas Roland Garros wspieraliśmy zawodników mierzących się z czołówką światowego rankingu, zwłaszcza tych pochodzących z rynków, na których jesteśmy aktywni – dodaje.
XTB obecne również lokalnie
Choć XTB koncentruje się na działaniach globalnych, nie zapomina o rynkach lokalnych. W Polsce jest sponsorem Driftingowych Mistrzostw Polski, w Portugalii wspiera Final Four Pucharu Portugalii w piłkę nożną, a w Zjednoczonych Emiratach Arabskich współpracuje ze związkiem bokserskim.
Dzięki intensywnym kampaniom marketingowym XTB jest jednym z najszybciej rozwijających się fintechów w Europie. w tej chwili z aplikacji korzysta ponad 1,6 miliona użytkowników. W maju, według danych KDPW, XTB zostało największym domem maklerskim w Polsce pod względem liczby aktywnych rachunków maklerskich.
Źródło: XTB