XTB zakłada, iż działalność w Brazylii i Indonezji przełoży się na biznes od 2026

2 godzin temu

XTB oczekuje, iż rozpoczęcie działalności w Brazylii i Indonezji przełoży się na biznes od 2026 roku, poinformował prezes Omar Arnaout.

„Brazylia w tym roku nie przełoży się znacząco na liczbę pozyskanych klientów. Podobnie w Indonezji. W Brazylii uważam, iż dopiero w III lub IV kwartale powinniśmy uzyskać licencję. Zanim biznes wystartuje to potrzebuje trochę czasu, żeby móc wygenerować znaczące liczby. W Indonezji powinniśmy rozpocząć działanie pod koniec I kwartału lub na samym początku drugiego. Jednak przez dużą część roku będziemy oferować tylko akcje i ETF. Instrumenty CFD będą oferowane w II półroczu, kiedy uzyskamy dodatkową licencję. W efekcie Brazylia i Indonezja przełoży się na biznes dopiero 2026 roku” – powiedział Arnaout podczas wideokonferencji.

Zaznaczył, iż zwiększenie nakładów marketingowych ma przyczynić się do wzmocnienia pozycji przede wszystkim na rynkach, na których broker jest już obecny. XTB uważa, iż największy przyrost klientów będzie w krajach, w których już jest liderem lub jest w czołówce rynkowej (Polska, Portugalia, Czechy, Słowacja, Rumunia, ZEA), ale ma bardzo ambitne plany również dotyczące Francji i Niemiec, gdzie chce znaleźć się przynajmniej w gronie liderów.

XTB zakłada, iż łączne koszty działalności operacyjnej mogą w tym roku kształtować się na poziomie wyższym choćby o ok. 40% r/r, a koszty marketingu mogą wzrosnąć o ok. 80% r/r w związku z planami pozyskiwania najmniej 150-210 tys. nowych klientów kwartalnie, poinformował członek zarządu ds. finansowych XTB Paweł Szejko. XTB zakłada, iż w tym roku pozyska 2-milionowego klienta, a przy realizacji założonej strategii marketingowej i produktowej oczekuje, iż tempo przyrostu bazy klienckiej będzie przyspieszać w następnych latach.

W 2024 r. XTB pozyskało 498,4 tys. nowych klientów (+59,8% r/r), czyli znacząco powyżej kwartalnego celu zakładającego przyrost o 65-90 tys. klientów. Na koniec 2024 roku z platformy inwestycyjnej i aplikacji mobilnej XTB korzystało łącznie 1,36 mln klientów w porównaniu z 897 tys. na koniec 2023 roku. Z kolei w dniach 1-29 stycznia 2025 r. do grona klientów XTB dołączyło kolejne 70,7 tys. nowych inwestorów. Skokowo wzrosła również liczba aktywnych klientów, osiągając rekordowy poziom 658,5 tys. na koniec 2024 r. w porównaniu z 408,5 tys. rok wcześniej. W 2025 r. celem zarządu jest pozyskiwanie średnio 150-210 tys. nowych klientów kwartalnie.

Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału