YES rozszerza zasięg programu lojalnościowego na Czechy. W planach również Słowacja

2 dni temu

YES CLUB zadebiutował na rynku czeskim. Nowy program lojalnościowy marki biżuteryjnej YES działa w Polsce od połowy 2024 roku. Dziś korzysta już z niego ponad 400 000 użytkowników. Teraz jest dostępny także w Czechach. W planach jest również wdrożenie na Słowacji.

Wprowadzenie programu na nowy rynek to istotny krok w strategii budowania lojalności klientów YES Biżuteria w całym regionie. YES CLUB to nowoczesny program lojalnościowy, który wykracza poza tradycyjne rabaty. Oferuje klientom stałą komunikację, nagrody za aktywność i dzielenie się opiniami. Integralną częścią programu jest intuicyjna aplikacja mobilna. Ułatwia ona klientom zarządzanie swoim kontem, śledzenie punktów, korzystanie z rabatów i odkrywanie specjalnych ofert.

Wybór Czech jako kolejnego rynku dla YES CLUB nie jest przypadkowy.

– Czechy są nam bliskie kulturowo i geograficznie. Ekspansja w tym kierunku jest dla nas naturalnym krokiem, a bliska kooperacja z naszymi czeskimi partnerami układa się bardzo dobrze. Planujemy także wdrożenie YES CLUB na Słowacji i dalszy rozwój sieci w tym regionie – mówi Daniel Górny, Manager ds. Programów Lojalnościowych w YES Biżuteria SA.

Czym różni się rynek jubilerski w Czechach od polskiego? Przede wszystkim charakteryzuje się mniejszą dominacją dużych sieci. Są na nim za to silnie obecni mniejsi, często niezależni jubilerzy, którzy oferują unikalny asortyment i praktykują mechanizm targowania się z klientami.

Czescy konsumenci są przyzwyczajeni do specjalnych okazji i rabatów, do kupowania w niższych cenach niż te podstawowe. Nowoczesny program lojalnościowy, taki jak YES CLUB, trafia więc w ich potrzeby. Oferuje im rabaty i nagrody, których się spodziewają od sprzedawcy. Co więcej, Czesi są otwarci na programy lojalnościowe, także takie, których funkcjonowanie opiera się na aplikacji mobilnej. Multiplikują tę wiedzę i przyzwyczajenia także na naszą aplikację. Korzystają z niej bardzo intuicyjnie, co mnie cieszy – dodaje Daniel Górny.

YES CLUB. Sprawdzone mechanizmy na nowym rynku

Program YES CLUB w Czechach opiera się na sprawdzonych mechanizmach, które odniosły sukces w Polsce. Jak wyjaśnia Daniel Górny, Czeski program czerpie ze wszystkich najlepszych praktyk YES CLUB Polska. Nie widzimy potrzeby zasadniczych zmian w czymś, co zostało bardzo dobrze przemyślane i jest pozytywnie odbierane przez ponad 400 tysięcy użytkowników w Polsce.

Podstawowe mechanizmy programu pozostają podobne, oferując klientom trzy rodzaje korzyści:

  • Wymierne: Rabaty dostępne już w momencie rejestracji oraz specjalne oferty dla członków klubu.
  • Komunikacyjne: Stały kontakt z marką poprzez aplikację, informacje o nowościach i promocjach.
  • Praktyczne: Funkcjonalności aplikacji takie jak historia zakupów, lokalizacja salonów, jubilerska miarka czy przypomnienia o ważnych datach z dedykowanymi rabatami.

Kluczowe dostosowania do rynku czeskiego obejmują przeliczenie mechanizmów kwotowych i rabatowych na korony czeskie oraz zaokrąglanie kwot rabatów do pełnych koron, co uwzględnia brak drobnych monet w obiegu.

Skalowalność i customizacja

Sprawne wdrożenie YES CLUB w Czechach było możliwe dzięki elastyczności i skalowalności platformy Sparta Loyalty. Technologia odgrywa kluczową rolę w rozwoju i implementacji rozwiązań dopasowanych do potrzeb konkretnego rynku, zmieniających się oczekiwań klientów oraz strategii biznesowych.

Projektując ekosystem lojalnościowy dla YES, w tym YES CLUB i wcześniej Verona Club, stworzyliśmy architekturę, która umożliwia łatwe rozszerzanie programu na nowe rynki. Uruchomienie YES CLUB w Czechach było zatem relatywnie proste, ponieważ około 80 proc. pracy zostało już wykonane przy pierwszym wdrożeniu w Polsce – Filip Zajdel, Head of Customer Success w Sparta Loyalty.

YES CLUB w Czechach osiąga już wskaźniki zaangażowania klientów porównywalne z tymi w Polsce. Jego działanie wspierane jest przez szeroką kampanię marketingową w Pradze i innych kluczowych miastach Czech oraz online.

Idź do oryginalnego materiału