Sklepy sieci Żabka już dawno opanowały większe i mniejsze miasta. Sklep z zielonym szyldem można spotkać tam praktycznie na każdym kroku. Teraz przyszedł czas na szturm na wsie i małe miejscowości?
Żabka się nie zatrzymuje. Trwa ekspansja
Żabka na swojej oficjalnej stronie internetowej właśnie ogłosiła, iż w Dobieszowicach otwarto 8000. punkt sprzedaży. Sklepy sieci można spotkać na każdym kroku w dużych miastach. W samej Warszawie, choć trudno w to uwierzyć jest ich ponad 600! Wydaje się, iż miasta są już wystarczająco opanowane przez Żabki, ale zdaje się, iż to nie koniec jej ekspansji.
W minionym roku aż 154 nowe sklepy otworzył się w zupełnie nowych lokalizacjach. Jak nie trudno się domyśleć są to przede wszystkim mniejsze miejscowości, a choćby małe wioski. W 2022 roku Żabka wystartowała między innymi w Bogusławicach na Śląsku, który liczy zaledwie 700 mieszkańców.
Tyle nowych sklepów z zielonym szyldem oznacza, iż sieć spożywcza nie narzeka na brak chętnych do współpracy w ramach franczyzy. Jest to coraz bardziej atrakcyjna opcja nie tylko dla ludzi związanych z branżą spożywczą. Najlepszym tego przykładem jest Izabela Wilgos, która otworzyła wspomniany punkt Żabki w Dobieszowicach. Dotychczas kobieta pracowała w branży bankowej i ubezpieczeniowej. Do otwarcia własnej placówki zainspirował ją mąż, który wcześniej sam otworzył swój punkt pod szyldem Żabki.
Rozwijana jest nie tylko sieć sklepów stacjonarnych
Śledząc działania Żabki można zauważyć, iż sieć działa bardzo kompleksowo i nie ogranicza się tylko do rozmnażania nowych lokalizacji sklepów stacjonarnych. Niedawno, w trakcie Forum Ekonomicznego w Davos, właściciel Żabki Krzysztof Krawczyk zapowiedział, iż sieć szykuje się do wejścia na giełdę. Prawdopodobnie będzie to GPW, choć Krawczyk nie wyklucza również opcji zagranicznej.
Co interesujące Żabka kojarzy się też z wprowadzaniem nowych rozwiązań biznesowych oraz nowinek technicznych w swoich sklepach. W 2021 rok, czyli w trakcie pandemii, która wykończyła nie jeden biznes, Żabka gwałtownie zareagowała i wprowadziła bezobsługowe sklepy pod nazwą Żabka Nano. Szerokim echem odbiło się również wprowadzenie przez Żabkę słynnego robota do serwowania hot-dogów w sklepach bezobsługowych.