Aż 10 000 franczyzobiorców prowadzi dziś sklepy pod szyldem Żabki. To znaczące osiągnięcie potwierdza skuteczność modelu franczyzowego Żabki i jego rolę jako jednego z najważniejszych narzędzi wspierających rozwój przedsiębiorczości w Polsce.
Nową franczyzobiorczynią, która dołączyła do sieci i otworzyła sklep w Gliwicach, została pani Marta Dawicka. Żabka jest w tej chwili jedną z największych sieci franczyzowych w Polsce i skutecznie wspiera rozwój małej przedsiębiorczości, oferując przystępne warunki i stabilność modelu biznesowego.
Szansa na własny biznes
Model franczyzy oferowany przez Żabkę to realna szansa na własny biznes dla tysięcy osób w całej Polsce. Obecnie sieć liczy ponad 11 500 placówek, a każdego roku otwieranych jest ok. 1000 nowych sklepów. W efekcie Żabka wspiera lokalną przedsiębiorczość, tworzy miejsca pracy i aktywizuje ekonomicznie różne grupy społeczne – od młodych dorosłych po osoby 50+ i cudzoziemców.
W Polsce ponad 35 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych prowadzonych jest przez kobiety – wynika z danych GUS. Tymczasem w strukturze franczyzy Żabki procentowy udział kobiet jest niemal dwukrotnie wyższy (65 proc.), a 10 000. franczyzobiorczyni tej sieci jest doskonałym uosobieniem tego trendu. Decyzja Marty Dawickiej o rozpoczęciu współpracy z Żabką wynikała z potrzeby niezależności zawodowej oraz przekonania, iż za sukcesem biznesu stoi nie tylko produkt, ale także wsparcie, technologia i relacje.
– Od początku wiedziałam, iż mogę liczyć na pomoc – zarówno mojej trenerki, jak i całego zespołu Żabki. Zawsze znajdzie się ktoś, kto doradzi lub wskaże adekwatne rozwiązanie. To dało mi pewność, iż podjęłam dobrą decyzję – stwierdziła Marta Dawicka, 10-tysięczna franczyzobiorczyni Żabki z Gliwic.
Polacy na samozatrudnieniu
Według najnowszego raportu Global Entrepreneurship Monitor (GEM) 2024 Polska zajmuje 27. miejsce w National Entrepreneurship Context Index, który ocenia warunki sprzyjające przedsiębiorczości w 56 gospodarkach na świecie. Z kolei dane Eurostatu za rok 2023 pokazują, iż Polska plasuje się wśród państw o najwyższym udziale samozatrudnionych w Unii Europejskiej. Wśród firm, które wspierają rozwój przedsiębiorczości w Polsce, jest z pewnością Żabka, która konsekwentnie od kilku lat co roku uruchamia ok. 1000 nowych sklepów. Pobudza to rozwój lokalnego, małego biznesu i wspiera lokalne zatrudnienie.
Cały ekosystem Grupy Żabka dzisiaj zapewnia już 68 000 miejsc pracy, a dla tysięcy ludzi, którzy chcą prowadzić firmę oraz oczekują wsparcia, zaplecza szkoleniowego i silnej marki – to model, który daje konkretną przewagę. W czasach, gdy stabilność ekonomiczna jest codziennym wyzwaniem, franczyza Żabki oferuje dostępny i innowacyjny system biznesowy oraz nowoczesne narzędzia, które pomagają franczyzobiorcom w efektywnym zarządzaniu sklepem i ułatwiają codzienną pracę ich zespołów.
– Fundamentem sukcesu Żabki są nasi franczyzobiorcy – to dzięki ich zaangażowaniu marka jest dziś obecna w całej Polsce i codziennie dociera do milionów klientów – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska. – Naszym celem jest tworzenie takiego modelu biznesowego, który daje wsparcie i przestrzeń do rozwoju dla wszystkich, kto chce realizować się w handlu i prowadzić własną działalność. 10 000 franczyzobiorców to dla nas coś więcej niż liczba. To 10 000 historii o odwadze, determinacji i świadomym budowaniu swojej drogi zawodowej – dodaje Adam Manikowski.
Obecnie co trzeci (32 proc.) franczyzobiorca Żabki prowadzi swój sklep ponad 4 lata, a niektórzy są związani z marką od blisko 22 lat – wspierając jej rozwój od początku. Część franczyzobiorców kontynuuje karierę w strukturach firmy jako trenerzy czy eksperci. To dowód, iż franczyza Żabki jest nie tylko szansą na własny biznes, ale i ścieżką długofalowego rozwoju zawodowego. Wśród 10 000 franczyzobiorców Żabki są osoby w wieku od 18 do 78 lat, ponad 800 z nich pochodzi z zagranicy – głównie z Ukrainy.
Nowoczesny model rozwoju przedsiębiorczości
Model współpracy oferowany przez Żabkę to przykład dynamicznego rozwoju, który łączy skalę działania z wysoką efektywnością operacyjną. Na przestrzeni lat ewaluował nie tylko format sklepów, ale przede wszystkim model współpracy zorientowany na potrzeby franczyzobiorców, z elastycznym podejściem do zmian i postępu technologicznego. Dołączenie 10 000. franczyzobiorczyni stanowi symbol dojrzałości i efektywności systemu, potwierdzając, iż franczyza jest realnym narzędziem rozwoju gospodarczego.