Żabka utworzyła nowe stanowisko Konsultant ds. Wsparcia Obcokrajowców

5 dni temu
Zdjęcie: Żabka


Agencja Informacyjna: Żabka – największa, w Polsce, sieć sklepów typu modern convenience jest prowadzona przez ponad 10.000 franczyzobiorców, a blisko 1.000 z nich to przedsiębiorcy z zagranicy, którzy pragnęli prowadzić własny biznes w Polsce. Od września 2025 roku, w strukturach sieci, zostało utworzone nowe stanowisko: Konsultant ds. Wsparcia Obcokrajowców, do którego zadań należy m.in. pomoc franczyzobiorcom obcokrajowcom, którzy zdecydowali się na prowadzenie własnego sklepu pod szyldem Żabka, w Polsce.

Spis treści

Kto jest Konsultantem ds. Wsparcia Obcokrajowców?
Czego oczekuje Artem Pisariev jako Konsultant ds. Wsparcia Obcokrajowców?
Kim jest Artem Pisariev?
Czym zajmuje się Konsultant ds. Wsparcia Obcokrajowców?
Na co stawia Spółka Żabka?
Co to jest sklep typu modern convenience?
Co to jest Grupa Żabka?
Co to jest Ekosystem Grupy Żabka?

Kto jest Konsultantem ds. Wsparcia Obcokrajowców?

Najliczniejszą grupę franczyzobiorców sklepów Żabka, spoza Polski są Ukraińcy. Wśród prowadzących placówki są także m.in. Białorusini, Bułgarzy, Kazachowie, Uzbekowie czy Rumuni. Sieć stale wdraża rozwiązania, które wspierają jej franczyzobiorców i ułatwiają prowadzenie biznesu.

Artem Pisariev – franczyzobiorca i ambasador sieci sklepów Żabka został Konsultantem ds. Wsparcia Obcokrajowców. Do jego kluczowych zadań należą m.in. wsparcie biznesowe przedsiębiorców, koordynacja efektywnych szkoleń językowych i warsztatów adaptacyjnych, organizacja inicjatyw integracyjnych, wsparcie w tematach bieżących oraz reprezentowanie franczyzobiorców obcokrajowców podczas różnych wydarzeń branżowych i społecznych. Na co dzień Artem Pisariev jako Konsultant ds. Wsparcia Obcokrajowców współpracuje z Dyrektorem ds. Relacji z Franczyzobiorcami oraz Dyrektorem Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców, aby skutecznie odpowiadać na potrzeby przedsiębiorców.

Czego oczekuje Artem Pisariev jako Konsultant ds. Wsparcia Obcokrajowców?

„Chciałbym, aby każdy przedsiębiorca z zagranicy, prowadzący sklep Żabka, miał pewność, iż może liczyć na narzędzia i wsparcie ułatwiające adaptację oraz prowadzenie działalności w Polsce.” – Deklaruje Artem Pisariev – Konsultant ds. Wsparcia Obcokrajowców sieci Żabka. – „Sam przeszedłem drogę, na której różnice prawne czy podatkowe stanowiły wyzwanie, jednak dzięki pomocy Spółki mogłem skupić się na rozwoju własnego biznesu. Dziś chcę wykorzystać to doświadczenie, aby wspierać innych franczyzobiorców obcokrajowców, być ich łącznikiem z z siecią Żabka i osobą, do której zawsze mogą zwrócić się o pomoc.’ – Wyznaje Artem Pisariev – Konsultant ds. Wsparcia Obcokrajowców, ambasador i franczyzobiorca Żabki, z Gdyni.

Kim jest Artem Pisariev?

Artem Pisariev przyjechał do Polski w 2017 roku. Początkowo prowadził przedsiębiorstwo transportowe. Jednak sytuacji, która powstała po wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, w 2019 roku, zmusiła go do poszukania nowej drogi zawodowej. Zależało mu na stabilnym biznesie, który zapewni bezpieczeństwo jego rodzinie. W 2023 roku dołączył do grona franczyzobiorców sieci Żabka i zaczął prowadzić sklep w Gdyni. Teraz Artem Pisariev zatrudnia aż 12 osób, spełnia się także w roli ambasadora sieci Żabka, a także dzieli się swoim doświadczeniem z przyszłymi przedsiębiorcami. Sukces Artema Pisarieva stał się inspiracją dla jego żony, która podobnie zdecydowała się poprowadzić sklep Żabka.

Czym zajmuje się Konsultant ds. Wsparcia Obcokrajowców?

Konsultant ds. Wsparcia Obcokrajowców, współpracuje z Radą Franczyzobiorców – organem doradczym działającym od 2011 roku. W 2024 roku Rada Franczyzobiorców uczestniczyła w ponad 110 projektach, obejmujących m.in. poprawę jakości obsługi klienta, optymalizację logistyki i wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych. Jej członkowie odbyli 562 spotkania online oraz 70 spotkań stacjonarnych.

Na co stawia Spółka Żabka?

Spółka Żabka stawia na partnerskie relacje i dialog, dzięki czemu skutecznie odpowiada na potrzeby przedsiębiorców i rozwija model franczyzowy w zgodzie ze współczesnymi wyzwaniami biznesowymi. Utworzenie stanowiska Konsultant ds. Wsparcia Obcokrajowców jest empirycznym dowodem, iż Spółka Żabka aktywnie tworzy przestrzeń do integracji i wzajemnego wsparcia, które są fundamentem trwałego sukcesu przedsiębiorców.

Co to jest sklep typu modern convenience?

Modern convenience to anglojęzyczny termin odnoszący do pojęcia „współczesnej wygody”, w węższym znaczeniu używa się go w odniesieniu do modelu małych sklepów, zwykle położony w dzielnicach mieszkaniowych miast albo w innych dogodnych i często odwiedzanych punktach przez klientów. W Polsce twórczo koncepcję sklepów modern convenience twórczo rozwija sieć sklepów Żabka. W tego typu placówkach oferuje się przede wszystkim towary pierwszej potrzeby, a więc żywność i napoje, wiele jest gotowych do natychmiastowego spożycia, a zatem są to przede wszystkim gotowe, konfekcjonowane produkty spożywcze i napoje (mrożonki, konserwy, paczkowane wędliny i sery, lody) itp., środki czystości osobistej i gospodarczej, gazety, alkohole, papierosy, zapałki, baterie itd. Czasami są też np. losy na loterie. W sklepach sieci są to choćby startery do telefonów komórkowych i ich zasilenia, możliwość nadania i odebrania paczki, ubezpieczenia czy choćby naprawa obuwia. Sieć posiada też szeroką ofertę posiłków na ciepło takich jak hot dogi, pizza, panini, frytki i wiele innych. Furrorę stanowi sprzedaż wysokiej jakości gorącej kawy.

Co to jest Grupa Żabka?

Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem modern convenience, którego misją jest tworzenie wartości, poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.

Co to jest Ekosystem Grupy Żabka?

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie moder convenience liczącą na koniec czerwca 2025 r. blisko 11.800 placówek, działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów, przez całą dobę, w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje ponadto zaawansowaną i stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, która powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza, restauracyjnej jakości, gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych, Grupa Żabka realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dóbr szybkozbywalnych (FMCG – angielski akronim dystrybucji MCG to skrót od angielskiego terminu: Fast Moving Consumer Goods). Spółka Żabka uruchomiła również w Republice Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo. Od października 2024 r. akcje Spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy inne wiadomości zamieszczone na stronie internetowej www.agencja-informacyjna.com. Życzymy ciekawej lektury. Agencja Informacyjna

AI gospodarka /ART/ 5 września 2025 zdjęcie mat. prasowe

Idź do oryginalnego materiału