Żabka wykorzysta sztuczną inteligencję do rozwoju sieci w czterech obszarach

4 miesięcy temu

Żabka rozszerza wieloletnią współpracę z Microsoft w zakresie innowacji, stawiając na dynamiczne przyspieszenie wzrostu w oparciu o sztuczną inteligencję. Strategiczne partnerstwo zakłada wzmocnienie rozwoju sieci z wykorzystaniem AI w czterech kluczowych obszarach takich jak: efektywność sklepów, rozwój międzynarodowy, transformacja wewnątrz firmy oraz analityka danych odpowiadająca na potrzeby klientów.

Będąca liderem transformacji technologicznej Żabka, jako pierwsza organizacja z branży retail w Europie Środkowo-Wschodniej, będzie pracować wspólnie z Microsoft m.in. nad zastosowaniem inteligentnego asystenta wspierającego pracę aż 2,5 tysiąca pracowników.

– Transformacja cyfrowa jest jednym z filarów strategicznych Grupy Żabka. Wiedza, którą czerpiemy np. z analizy danych, pozwala nam poszerzać nasz ekosystem convenience i zwiększać jego doskonałość operacyjną. Dzięki partnerstwu z Microsoft wyprzedzamy trendy na rynku retail również pod względem wykorzystania AI. Widzimy bardzo duży potencjał do rozwoju w tym obszarze. Już dziś sztuczna inteligencja pomaga nam minimalizować czas obsługi klientów, ułatwia prowadzenie biznesu naszym franczyzobiorcom, pozwala lepiej dobierać asortyment do sklepów i personalizować ofertę dla klientów – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Transformacja cyfrowa przedsiębiorstwa

Współpraca zakłada nie tylko wdrożenie nowych usług i rozwiązań, ale także wsparcie transformacji kultury organizacyjnej w kierunku AI. Oznacza to jeszcze większe otwarcie na naukę nowych kompetencji i wymiany wiedzy z zakresu najnowszych technologii.

– Żabka jest pionierem w branży retail. Od samego początku naszej współpracy jest liderem innowacji w handlu detalicznym, wykorzystując moc sztucznej inteligencji do dostarczania nowych doświadczeń konsumenckich i umacniania swojej pozycji lidera zarówno na polskim, jak i europejskim rynku detalicznym. W tej nowej erze sztucznej inteligencji silne partnerstwa są nie tylko ważne, aby napędzać ciągłe innowacje, ale także by robić to w sposób odpowiedzialny i budzący zaufanie. Jestem dumna z naszego wieloletniego partnerstwa z Żabką i z ciekawością czekam na naszą dalszą współpracę – mówi Shelley Bransten, Corporate Vice President, Global Industry Solutions at Microsoft.

Wieloletnia kooperacja pomiędzy Żabką i Microsoft zaowocowała już wieloma strategicznymi dla rozwoju branży rozwiązaniami opartymi o najbardziej innowacyjne technologie – od przedstawionej wspólnie sześć lat temu wizji sklepu przyszłości, do prezentacji konceptu Żabka Nano w Nowym Jorku podczas największej konferencji retail na świecie – NRF 2023 Retail’s Big Show. Żabka była jedną z nielicznych firm z Europy, które otrzymały zaproszenie od Microsoft do udziału w tym prestiżowym wydarzeniu i zaprezentowania swoich innowacji.

Sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała sposób, w jaki kupujemy, czyniąc to niemal tak łatwym, jak otwieranie lodówki. Pozwoliła na rozwój autonomicznych sklepów Żabka Nano, w których klienci mogą po prostu wziąć produkty z półek i wyjść z placówki, a płatność jest pobierana automatycznie. Pierwszy sklep Żabka Nano powstał w czerwcu 2021 roku w Poznaniu. w tej chwili Grupa Żabka zarządza wiodącą siecią sklepów autonomicznych w Europie, liczącą 50 placówek. Żabka jest od lat pionierem innowacji – jako pierwszy detalista w Europie firma wdrożyła Microsoft Cloud for Sustainability, utworzyła największy Azure Marketplace w Europie Środkowej i od dawna inwestuje w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.

Retail przyszłości wykorzystuje AI

Strategiczne partnerstwo obu firm oznacza intensywną współpracę w obszarze wykorzystania sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów, optymalizacji logistyki i asortymentu oraz lepszego zrozumienia i zaspokojenia potrzeb klientów. Partnerzy będą także wspólnie pracować nad rozwojem innowacyjnych usług i produktów dla konsumentów, partnerów biznesowych i społeczności lokalnych, korzystając z danych i analiz generowanych przez AI. Żabka i Microsoft zadbają również o podnoszenie kompetencji AI pracowników Żabki poprzez szkolenia, warsztaty i wzajemne dzielenie się wiedzą.

W ramach partnerstwa Żabka Polska, jako pierwsza firma w Polsce, zapewni 2,5 tysiącom swoich pracowników inteligentnego asystenta – Copilota dla Microsoft 365. Copilot zaszyty w narzędziach takich jak Outlook, Excel, Word, PowerPoint i Teams pomoże im szybciej wykonywać powtarzalne i nierzadko żmudne czynności oraz „uwolni ich czas” na bardziej kreatywne działania i rozwój kompetencji cyfrowych. Asystent m.in. podsumuje spotkanie, pomoże w przygotowaniu treści maila, zaprojektuje prezentację czy też wesprze pracowników w efektywnym planowaniu tygodnia.

Partnerstwo pomiędzy Żabką a Microsoft jest wyrazem wzajemnego zaufania i długiego wspólnego doświadczenia we wdrażaniu najbardziej innowacyjnych rozwiązań branżowych. Dzięki połączeniu sił dwóch liderów – technologicznego i branży retail – klienci, pracownicy i społeczność skorzystają na zwiększonej jakości usług, produktów i wartości dodanej generowanej przez sztuczną inteligencję

Idź do oryginalnego materiału