Już w najbliższą sobotę, 7 czerwca, mieszkańcy Warszawy będą mieli unikalną okazję zajrzeć do wnętrza budowy jednej z kluczowych inwestycji komunikacyjnych stolicy. Między godziną 11:00 a 15:00 udostępniona do zwiedzania zostanie stacja C03 Lazurowa – powstająca przy skrzyżowaniu ulic Lazurowej i Górczewskiej. Wstęp będzie wolny, jednak wymagana będzie akceptacja regulaminu.
Antresole, perony i ogromna skala inwestycji
Zachodni odcinek drugiej linii metra – od stacji Bemowo do przyszłej stacji techniczno-postojowej Mory – znajduje się już w zaawansowanej fazie budowy. Tarcze drążące tunele zakończyły swoją pracę, a oczom zwiedzających ukażą się antresole oraz poziom -2, gdzie znajdą się perony. To miejsca na co dzień dostępne jedynie dla pracowników budowy – w sobotę będą mogli je zobaczyć wszyscy zainteresowani.
Wejście na teren budowy prowadzi od ulicy Doroszewskiego. Zwiedzanie będzie odbywać się w grupach, bez wcześniejszych zapisów. Osoby niepełnoletnie muszą mieć przy sobie istotną legitymację uczniowską oraz pisemną zgodę opiekuna.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Ze względu na charakter miejsca, obowiązuje odpowiedni strój – długie spodnie oraz solidne buty z twardą, płaską podeszwą i zabudowanym przodem. Buty sportowe, na obcasie czy odkryte są niedopuszczalne. Każdy uczestnik otrzyma na miejscu kask i kamizelkę odblaskową, których noszenie będzie obowiązkowe.
Organizatorzy zastrzegają, iż ze względu na bezpieczeństwo i warunki techniczne teren budowy nie jest dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością.
Trzy nowe stacje i zakończenie budowy w 2026 roku
Zwieńczeniem projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”, realizowanego w ramach programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027”, będzie oddanie do użytku trzech nowych stacji: C3 Lazurowa, C2 Chrzanów i C1 Karolin. Za ostatnią z nich – stacją Karolin – powstają również podziemne tory prowadzące do stacji techniczno-postojowej.
Cała inwestycja ma zakończyć się w 2026 roku i umożliwić kompleksową obsługę składów kursujących na drugiej linii metra. Zwiedzanie budowy to zatem nie tylko ciekawostka, ale także szansa, by na własne oczy zobaczyć, jak kształtuje się przyszłość komunikacji miejskiej w Warszawie.
Zobacz również: