Zakupy bezpośrednio w komunikatorze WhatsApp? Facebook już uruchomił to rozwiązanie

2 lat temu

Na razie usługa będzie dostępna w Indiach, ale z czasem może się też pojawić w innych krajach

Meta, spółka zarządzająca Facebookiem, poinformowała o wprowadzeniu nowej funkcji do komunikatora WhatsApp. Jego użytkownicy mogą teraz robić zakupy spożywcze i bez konieczności opuszczania serwisu przejrzą ofertę sklepu JioMart, skompletują koszyk i uregulują rachunek.

Przeczytajcie także: Allegro dostarczy przesyłki do automatów One Box w dniu zakupu

Na razie rozwiązanie dostępne jest w Indiach, w których działa JioMart. Firma Zuckerberga wybrała ten rynek nie przez przypadek – posiada na nim blisko 0,5 mld użytkowników aplikacji WhatsApp. Podmioty nawiązały współpracę jeszcze w 2020 roku, a jej efekt polega na tym, iż w komunikatorze wystarczy napisać "Hi" i wysłać tę wiadomość na numer JioMart. Klient rozpocznie zakupy.

Mark Zuckerberg we wpisie poświęconym temu partnerstwu przekonuje, iż biznesowe wykorzystywanie czatów będzie rosnąć. Można się zatem spodziewać uruchamiania podobnych rozwiązań poza Indiami. Jak słusznie zauważa serwis The Verge, Meta bierze przykład z chińskiej korporacji Tencent, która rozwija aplikację WeChat. Ta ostatnia określana jest mianem superaplikacji – pełni rolę komunikatora, narzędzia płatniczego, platformy zakupowej i rozrywkowej, ale też zestawu rozwiązań dla firm.

Przeczytajcie także: Za pomocą aplikacji IKO można zaciągać pożyczki bez rachunku w PKO

Na koniec warto przypomnieć, iż Shopify, operator platformy e-commerce o międzynarodowym zasięgu, niedawno chwalił się stworzeniem we współpracy z firmą Attentive narzędzia, ułatwiającego zakupy z pomocą telefona. Rozwiązanie pozwala konsumentowi kupić produkt bezpośrednio w konwersacji SMS-owej ze sprzedawcą. Także i w tym przypadku klient nie musi przechodzić na stronę sklepu, co w teorii ma zachęcać do kupowania.

Idź do oryginalnego materiału