Zalando liczy na poprawę kluczowych wskaźników

1 miesiąc temu

Według wstępnych danych podanych przez Zalando w trzecim kwartale GMV wzrosło o 7,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniosło 3,5 mld euro. Przychody wzrosły o 5,0 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim do 2,4 mld euro, podczas gdy skorygowany EBIT wzrósł z 23 mln do 93 mln euro.

W związku z tym Zalando podwyższa swoją całoroczną prognozę. W całym roku 2024 wolumen sprzedaży brutto (GMV) wzrośnie o 3–5 proc., w porównaniu z poprzednią prognozą wzrostu na poziomie 0–5 proc. – szacuje Zalando. Firma oczekuje, iż przychody wzrosną o 2–5 proc., w porównaniu z poprzednim przedziałem prognoz od 0 proc. do 5 proc.. Skorygowany EBIT ma wynieść od 440 mln euro do 480 mln euro, w porównaniu z poprzednią prognozą na poziomie od 380 mln euro do 450 mln euro. Zalando planuje inwestycje kapitałowe na poziomie około 200 milionów euro w całym roku, w porównaniu z poprzednimi prognozami na poziomie od 250 do 350 milionów euro.

Kluczowe inwestycje

– W III kwartale wzrósł popyt konsumentów. Notujemy mocny start sezonu jesienno-zimowego w porównaniu do powolnego początku ubiegłego roku — powiedział Robert Gentz, Co-CEO Zalando. – Nasza nowa strategia umożliwia nam pokrycie większej części rynku e-commerce w sektorze mody i stylu życia, i daje duży potencjał na dalsze wzrosty – dodaje.

Firma podwaja w tej chwili inwestycje w najważniejsze inicjatywy, takie jak zwiększanie lojalności klientów, budowanie inspirującego i interesującego doświadczenia zakupowego, oraz dalszego wzmacniania europejskiej sieci logistycznej.

Idź do oryginalnego materiału