W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność do czego przyczyniły się włączenie About You oraz skuteczna realizacja strategii ekosystemu mającej na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.
W lipcu Zalando sfinalizowało strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You, co pozwala obsługiwać większą liczbę klientów i stwarza nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.
Wyniki za III kwartał
W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc., do 4,2 miliarda euro, a przychody o 26,5 proc., do 3 miliardów euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You. Skorygowany EBIT wzrósł do 96 milionów euro, w porównaniu do 93 milionów euro w roku ubiegłym.
W ujęciu pro-forma, GMV rośnie o 6,7 proc., a przychody zwiększają się o 7,5 proc., co jest efektem bardzo dobrych wyników zarówno Zalando, jak i About You. W segmencie B2C Zalando intensyfikuje działania związane z kategorią Sport. W segmencie B2B Zalando odnotowuje znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer.
– Trzeci kwartał pokazuje, jak konsekwentnie realizujemy naszą strategię. Chcemy wykorzystać ogromne możliwości, które są przed nami i osiągać rentowny wzrost zarówno w segmencie B2C, jak i B2B — powiedział David Schröder, współdyrektor generalny Zalando. – Ekscytujące nowe partnerstwo z Niemieckim Związkiem Piłki Nożnej (DFB) pozwoli nam dalej rozwijać nasz segment sportowy i stworzyć niezrównane doświadczenie sportowe dla naszych klientów, a nasze wysokiej klasy partnerstwa B2B pokazują wyjątkową wartość, jaką potrafimy dostarczyć markom i detalistom dzięki naszemu unikalnemu systemowi operacyjnemu e-commerce – dodaje.
Sytuacja Zalando w Polsce
– Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, iż połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To istotny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie. Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza kooperacja z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla wszystkich – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

8 godzin temu



![[ANALIZA] PRCH: wrzesień miesiącem wzrostu obrotów oraz footfallu](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/centrum-handlowe.jpg)




