Zamknęli lubianą drogerie, teraz zamykają markety. Zniknęło 59 sklepów

11 godzin temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Grupa Eurocash w lipcu 2024 roku przekazała, iż zamyka sieć drogerii Kontigo. Jako pierwsze "pod nóż" poszły punkty stacjonarne, a następnie sklep online. Potem w ramach programu poprawy efektywności kosztowej zamknięto 59 sklepów marek Duży Ben i Delikatesy Centrum, a w II kwartale mają zniknąć kolejne.


W lipcu 2024 roku Grupa Eurocash przekazała, iż kończy działalność stacjonarną drogerii Kontigo i zamyka punkty marki. Początkowo spółka zamierzała zachować sklep online, ale plany te uległy zmianie. Na początku grudniu na stronie Kontigo pojawiła się informacja, iż będzie on czynny do 15.12.


Grupa Eurocash zamknęła 59 sklepów Duży Ben i Delikatesy Centrum


Rok wcześniej firma rozpoczęła zwolnienia grupowe, które trwały do połowy 2024 roku. Z pracą pożegnało się 1000 osób. Zamknięto również kilka hurtowni. Jak tłumaczył w maju ub.r. Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash, problemy spółki były wynikiem m.in. podniesienia płacy minimalnej, co negatywnie wpłynęło na jej wyniki.Reklama


Firma opracowała strategię wzrostu efektywności, a jej elementem - jak podaje dlahandlu.pl - było zamknięcie kilkudziesięciu placówek handlowych marek Duży Ben oraz Delikatesy Centrum. Do tej pory zniknęło w sumie 59 sklepów obu sieci. To jednak nie koniec. W II kwartale Grupa Eurocash ma zamiar zamknąć jeszcze 16 marketów Delikatesów Centrum. Jak wyjaśniono, "pod nóż" poszły punkty, które nie były rentowne.


Eurocash stawia na rozwój Frisco i Duży Ben


Spółka w 2025 roku skupi się na rozwoju marek Frisco (market spożywczy online) oraz Duży Ben (sieć marketów z alkoholami). Eurocash zamierza także do końca 2025 roku zainwestować 40 mln zł w modernizację 4 tys. sklepów, rozwój narzędzi digitalowych oraz promocję. Firma chce także wdrożyć nową strategię marketów partnerskich ABC, Groszek i Euro Sklep.


W I kwartale 2025 roku sprzedaż Grupy Eurocash wyniosła 6,9 mld zł (7,6 proc. poniżej ubiegłego roku). Strata netto spółki wyniosła natomiast 87 mln zł. Jak przekazano w komunikacie prasowym, na niższą sprzedaż miał wpływ późniejszy termin Wielkanocy w 2025 roku.
Idź do oryginalnego materiału