Zapłacili za miejsce przy oknie, a okna nie było. Teraz żądają rekompensaty

3 godzin temu
Zdjęcie: Polsat News


Delta Air Lines i United Airlines zostały pozwane przez pasażerów, którzy zarzucają przewoźnikom wprowadzanie w błąd przy sprzedaży miejsc przy oknie. Klienci domagają się odszkodowań, wskazując, iż płacili dodatkowo za możliwość podziwiania widoków, a zamiast tego trafiali na miejsca przy ścianie.



Zapłacili za miejsce przy oknie, teraz chcą odszkodowania


Linie lotnicze Delta Air Lines i United Airlines zostały pozwane przez pasażerów - podaje Reuters. Przewoźnicy wprowadzali klientów w błąd poprzez sprzedaż źle oznakowanych miejsc - żądali dodatkowej opłaty za siedzenie przy oknie, podczas gdy w trakcie lotu okazywało się, iż miejsca te okien nie mają. Sprawa dotyczy samolotów Boeing 737 i Airbus A321, które z powodu odmiennej specyfikacji technicznej mają inne rozmieszczenie miejsc siedzących.Reklama
"Kiedy konsumenci kupują miejsce przy oknie w samolotach United lub Delta Airlines, słusznie spodziewają się, iż będzie ono miało okno" - powiedział Carter Greenbaum, prawnik z kancelarii GO Law, w oświadczeniu dla "People". "Zamiast tego, przez lata United i Delta sprzedawały miejsca, które określały jako posiadające dostęp do okna, a ostatecznie klienci musieli zająć miejsce przy pustej ścianie" - dodał.



Linie lotnicze zaskarżone przez pasażerów. Żądają rekompensaty


Sprawy są rozpatrywane przez sądy federalne w San Francisco i Nowym Jorku. W pozwie klienci wskazali, iż Delta i United nie informują o braku okien przy danych miejscach, w przeciwieństwie do konkurentów takich jak Alaska Airlines. W skargach podkreślono również, iż gdyby klienci wiedzieli o braku okien, nie wybraliby tych miejsc. "Gdyby powodowie wiedzieli, iż kupowane przez nich siedzenia są bez okien, nie wybraliby ich - a tym bardziej nie zapłaciliby więcej" - czytamy w skardze złożonej przeciw United.
Prawnik Carter Greenbaum, reprezentujący firmę, która złożyła oba pozwy, podkreśla, iż linie lotnicze nie mają prawa wprowadzać klientów w błąd co do oferowanych usług, a fakt, iż informacje są dostępne na stronach trzecich, nie zwalnia ich z odpowiedzialności. "Firma nie może przeinaczać charakteru sprzedawanych przez siebie produktów, a następnie opierać się na opiniach osób trzecich i twierdzić, iż klient powinien był wiedzieć, iż firma kłamie" - stwierdził. Greenbaum podkreślił również, iż wybór miejsca zwykle jest motywowany chęcią podziwiania widoków za oknem, za co niektórzy pasażerowie zapłacili dziesiątki, a choćby setki dolarów.
Kancelaria zachęca również poszkodowanych do podpisania się pod zbiorowym pozwem dostępnym na stronie Top Class Actions. "Czy zdarzyło Ci się kiedyś zarezerwować miejsce przy oknie w samolocie, a potem siedzieć tuż przy ścianie? Nie jesteś sam, a pasażerowie United Airlines podejmują kroki prawne. Wypełnij formularz na tej stronie, aby sprawdzić, czy się kwalifikujesz" - czytamy na stronie.
Idź do oryginalnego materiału