Kaz Najatian, wiceprezes ds. produktów i dyrektor operacyjny Shopify, poinformował o prowadzonych przez firmę pracach powiązanych z branżą kryptowalut.
„Za kilka lat ludzie będą zaskoczeni, jak gwałtownie się poruszamy. A będzie to wynikało z pracy wykonywanej przez nas teraz” – napisał na platformie X Najatian.
Shopify wchodzi w kryptowaluty
Chociaż w swoim poście dyrektor nie przekazał adekwatnie żadnych konkretnych szczegółów dotyczących charakteru implementacji kryptowalut na Shopify, możemy się niemal stuprocentowo pewni, iż chodzi o wykorzystanie technologii blockchain w takim czy innym charakterze w ekosystemie platformy.
Dodajmy, iż przedsiębiorstwo już od jakiegoś czasu pracuje nad rozwiązaniami w zakresie płatności kryptograficznych. Warto w tym miejscu przypomnieć, iż w sierpniu br. jako integracja aplikacji na Shopify została zatwierdzona Solana Pay. Z kolei w maju ubiegłego roku giełda kryptowalut Crypto.com uruchomiła usługę Crypto.com Pay dla wszystkich sprzedawców korzystających z Shopify, umożliwiając im akceptowanie zakupów dokonanych dzięki kryptowalut.
Shopify to kanadyjska międzynarodowa firma e-commerce z siedzibą w Ottawie. Jest ona właścicielem platformy e-commerce dla sklepów internetowych i systemów punktów sprzedaży detalicznej. Platforma Shopify oferuje sprzedawcom internetowym pakiet usług obejmujących tym płatności, działania marketingowe, wysyłkę oraz narzędzia do angażowania klientów.
Gigant branży e-zakupów
Z opublikowanych przez przedsiębiorstwo danych wynika, iż w grudniu 2022 r. z jego platformy korzystało ponad 2 miliony firm w około 175 krajach. Analitycy BuiltWith szacują, iż od 2021 r. na platformie działa 1,58 miliona stron internetowych. Według W3Techs, 4,4 proc. z 10 milionów najlepszych stron internetowych na świecie korzysta właśnie z Shopify.
Od lipca 2022 r. Shopify znajduje się w pierwszej dwudziestce największych kanadyjskich spółek notowanych na giełdzie pod względem kapitalizacji rynkowej.
Początkowo Shopify funkcjonowało na Ruby on Rails, przy użyciu pojedynczej instancji MySQL. W 2014 roku firma wprowadziła sharding w celu dystrybucji Shopify do wielu baz danych. Na chwilę obecną strona klienta wykorzystuje głównie wykonanie JavaScript.