ZBP: Liczba aktywnych klientów indywidualnych e-bankowości wyniosła 22,37 mln w IV kw.

1 dzień temu

Warszawa, 31.03.2025 (ISBnews) – Liczba klientów indywidualnych posiadających dostęp do bankowości internetowej wyniosła 44,53 mln w IV kw. 2024 r. (+0,89% kw/kw, +3,43% r/r). Liczba aktywnych klientów wyniosła 22,37 mln (-3,18% kw/kw, -1,32% r/r), podał Związek Banków Polskich (ZBP) w raporcie NetB@nk.

Średnia wartość przelewu klienta indywidualnego w IV kwartale wyniosła 1 218,33 zł, co oznacza spadek o 3,47% kw/kw i o 8,11% r/r. Średnia liczba przelewów aktywnego użytkownika bankowości internetowej wyniosła 7,32 w IV kwartale, co oznacza wzrost o 21,9% kw/kw i o 24,7% r/r, podano w raporcie.

“W IV kwartale 2024 r. spośród 23,8 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej aż 18 mln stanowili tzw. użytkownicy mobile only – korzystający wyłącznie z aplikacji, bez logowania do bankowości internetowej. To już 76% wszystkich użytkowników tego kanału. W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba aktywnych użytkowników aplikacji wzrosła o 2%, a liczba klientów mobile only – aż o 6%” czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.

Liczba klientów MŚP posiadających dostęp do bankowości internetowej na koniec IV kwartału br. wyniosła 3,65 mln (+0,71% kw/kw, +4,2% r/r), spośród tych klientów aktywnie korzysta z bankowości elektronicznej 2,51 mln (-0,06% kw/kw, +0,92% r/r).

“System Elixir zanotował w IV kwartale 2024 r. odbicie po wcześniejszych spadkach – liczba komunikatów wzrosła o 5%, osiągając 575 mln, a wartość obrotów zwiększyła się o 3%. Jeszcze lepsze wyniki przyniósł system Express Elixir – liczba transakcji wzrosła o 8%, a ich wartość aż o 9%, przekraczając 145 mld zł” – czytamy dalej.

W badanym okresie liczba transakcji w systemie Euro Elixir wzrosła o 2% do ponad 14 mln.

“Wyniki za IV kwartał 2024 r. w dalszym ciągu potwierdzają wzrost cyfryzacji sektora bankowego w Polsce, wskazując znaczenie rozwiązań mobilnych. Rosnąca liczba użytkowników aplikacji mobilnych i klientów mobile only ukazuje preferencje Polaków, jako klientów coraz bardziej doceniających szybki i prosty dostęp do usług bankowych. Trend ten świadczy o aktywnym udziale sektora bankowego w tworzeniu nowatorskich i bezpiecznych rozwiązań finansowych” – skomentowano w komunikacie.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału