Zetor Major CL 80: Nowa kabina, lepszy komfort, ten sam charakter. A ile kosztuje? [WIDEO]

4 godzin temu

Nowa kabina, sprawdzone rozwiązania mechaniczne. Zetor Major CL 80 to ciągnik, który od lat jest synonimem prostoty. Teraz czeski producent postanowił dodać mu nieco więcej komfortu – i właśnie Majorem CL 80 z nową kabiną mieliśmy okazję pracować w polu nieopodal Kalisza. Jak sprawdził się ten ciągnik? Ile kosztuje? O tym w naszym materiale wideo.

Nowa kabina: komfort, jakiego brakowało

Największa zmiana to zupełnie przeprojektowana kabina – przestronniejsza i lepiej wyposażona. Nareszcie mamy regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę, dużo schowków, dwa uchwyty na napój (w tym jeden na duży termos) i pełnoprawne siedzenie pasażera z homologacją.

Nowością jest też fotel operatora firmy Cobo z pneumatyczną amortyzacją, który znacznie poprawia komfort podczas pracy. Klimatyzacja ma osobne nawiewy w dachu i jest teraz standardem.

Znana konstrukcja, sprawdzony napęd

Pod maską znajdziemy czterocylindrowy silnik Deutz TCD 2.9 L4 o mocy 75 KM i momencie 300 Nm. Jednostka spełnia normę Stage V, ale bez AdBlue, co oznacza prostszą obsługę i niższe koszty eksploatacji. Napęd 4WD, mechaniczna skrzynia Carraro 12/12 z rewersem SynchroShuttle, mechaniczny WOM 540/1000 i hydraulika 50 l/min mają sprawić, iż Major CL 80 to typowy ciągnik „do wszystkiego” – od pracy z talerzówką do prac na podwórku.

Jak pracuje Major?

Podczas naszego krótkiego testu Major pracował z 3-metrową broną talerzową Agrotom na glebie IV klasy utrzymując prędkość 9–10 km/h przy 1950 obr./min.
W kabinie nie było przesadnie głośno, a manewrowanie odbywało się lekko. Duże, podwójne lusterka zapewniały doskonałą widoczność.

Prosty, ale dopracowany

To wciąż budżetowy Zetor Major CL 80, bez elektronicznych gadżetów i PowerShiftów, ale właśnie w tym ma tkwić jego siła. Prosta konstrukcja, niskie koszty serwisu, a teraz także wyższy komfort mają czynić z Majora CL 80 sensowny wybór dla mniejszych gospodarstw.

Idź do oryginalnego materiału