Zetory 5211/45 i 6211/45. Cały czas pożądane i wciąż bardzo drogie. Ile dziś kosztują?

1 dzień temu

Połowa lat 80. to dla Zetora czas powstania niezwykle udanych konstrukcji. Konstrukcji, dzięki którym czeska marka jest doceniana na całym świecie do dziś. W wyniku tzw. piątej modernizacji powstały m.in. modele 5211/45 i 6211/45 i to właśnie sytuacji na rynku tych ciągników przyjrzymy się dzisiaj.

Zetor 5211/45, 6211/45 – krótka charakterystyka

Wspomniane ciągniki trafiły na rynek w roku 1984 zastępując modele z serii 5011 oraz 6011/45. W stosunku do poprzedników charakteryzowały się m.in. lepszym udźwigiem i wyższą wydajnością układu hydraulicznego, wzmocnioną tylną osią czy nowymi pompami paliwa. Poprawiono też komfort operatora dzięki dodatkowemu wygłuszeniu kabiny a także zmieniono stylistykę rezygnując z przetłoczeń na masce i czyniąc ją bardziej kanciastą. Lifting z 1987 roku przyniósł m.in. zwiększenie prędkości maksymalnej. Na rynku znajdziemy także egzemplarze z rewersem. W 1993 roku ciągniki ustąpiły miejsca kolejnej serii z modelami o oznaczeniach 3320/40 i 4320/40.

Dwa najmniejsze modele z “piątej modernizacji” generalnie uchodzą za bezawaryjne, trwałe i oszczędne i stanowią zwykle miłe zaskoczenie dla tych, którzy przesiadają się do nich z poczciwych “sześćdziesiątek”. Nie oznacza to, iż nie są pozbawione wad, do których należy choćby dość skomplikowany układ wspomagania kierownicy często modyfikowany przez użytkowników na układ oparty na orbitrolu. Największą wadą z pewnością jest wiek ciągników; najmłodsze modele mają już przeszło 30 lat, jednak sporym plusem jest dobra dostępność relatywnie wciąż tanich części zamiennych, co jednak wpływa na wysokie ceny ciągników na rynku wtórnym.

Zetor 5211/45, 6211/45 – podstawowe dane techniczne

Zetor 5211/45, 6211/45, podstawowe dane techniczne, opr. mw/ChatGPT

Zetor 5211/45, 6211/45 – ceny

Pewnie nie będzie zaskoczeniem stwierdzenie, iż jest po prostu drogo. Ceny Zetorów 5211 rozpoczynają się od ok. 30 tys. zł, jednak te dotyczą najstarszych i najbardziej wysłużonych egzemplarzy. Za ciągniki w stanie “wzorowym” sprzedawcy życzą sobie nawet… blisko 70 tys. zł, choć można takie oferty uznać za przesadę. Najczęściej jednak spotkamy się z cenami w zakresie 40-50 tys. zł; nieco drożej jest zwykle w przypadku egzemplarzy z ładowaczami czołowymi, a tych nie brakuje w przypadku wszystkich czterech omawianych modeli.

Model 5245 będzie jeszcze droższy; tutaj ciężko zejść poniżej poziomu 50 tys. zł, a najczęściej jest to przedział 55-65 tys. zł, choć nie brakuje ofert choćby powyżej 70 tys. zł.

Modele 6211 są zwykle nieco droższe od 5211, choć różnice są relatywnie niewielkie. Zadbany egzemplarz z końcowego okresu produkcji można kupić już za ok. 50 tys. zł, a oferty rozpoczynają się od ok. 40 tys. zł.

Ceny Zetorów 6245 rozpoczynają się od ok. 55 tys. zł i nierzadko sięgają choćby 70 tys. zł. Najczęściej jednak spotkamy egzemplarze w przedziale 60-65 tys. zł.

Idź do oryginalnego materiału