Złoty Bankier 2025. Poznaliśmy laureatów 16. edycji badania

zgarnijpremie.pl 1 dzień temu

Zakończyła się 16. edycja największego badania sektora bankowego w Polsce. Ogłoszono zwycięzców rankingu Złoty Bankier 2025.

Złoty Bankier 2025

Organizatorami badania są Bankier.pl i „Puls Biznesu”. Celem opracowywanego co roku rankingu jest wskazanie instytucji bankowych, które świadczą usługi o najwyższej jakości obsługi, oferują najlepsze produkty, a ich rozwiązania wyróżniają się wśród konkurencji. Złoty Bankier 2025 był już 16. edycją wydarzenia. Jednym z jej patronów było ZgarnijPremię.

Złoty Bank 2025 i kategorie jakościowe

Zespół audytorów Minds&Roses tradycyjnie zweryfikował jakość wielokanałowej obsługi w krajowych bankach. W tegorocznej edycji jego ocenie podlegało aż 14 tego typu instytucji. Działania były prowadzone w ramach badania „tajemniczego klienta”, zarówno w placówkach stacjonarnych, jak i podczas kontaktów telefonicznych i cyfrowych. Po przeprowadzonym badaniu tytuł Złoty Bank 2025 przyznano Bankowi Millennium. Drugie miejsce zajął Santander Bank Polska, a trzecie PKO BP.

Na podstawie powyższych badań przyznano również Złote Bankiery za obsługę jakościową w poszczególnych kanałach. Bank Millennium otrzymał dwie statuetki — za najlepszą obsługę na infolinii oraz najlepszą obsługę na czacie, w formularzu i w mejlu. PKO BP został nagrodzony za najlepszą obsługę w bankowości internetowej i aplikacji. Złotego Bankiera za najlepszą obsługę w oddziałach otrzymał Santander Bank Polska.

Zwycięzcy kategorii produktowych

Banki zostały również nagrodzone za poszczególne grupy produktów. Tu oceny dokonali dziennikarze Bankier.pl w oparciu o wysłane do banków ankiety. W tegorocznym zestawieniu zadebiutowały trzy nowe kategorie. Mowa o Koncie Premium oraz Produkcie i Usłudze z misją. Lista zwycięzców wygląda następująco:

  • Konto osobiste — Santander Bank Polska,
  • Konto dla dziecka — PKO BP,
  • Konto Premium — PKO BP,
  • Kredyt hipoteczny — Bank Pekao,
  • Kredyt gotówkowy — BNP Paribas Bank Polska,
  • Produkt z misją — Revolut Bank,
  • Usługa z misją — Bank Pocztowy.

Social media i Złota Tarcza Cyberbezpieczeństwa

Komunikację banków w zakresie wprowadzanych „smart” rozwiązań w swoich social mediach zbadano w osobnej kategorii. Analizy tego typu działań dokonała kapituła konkursu, a werdykt uzupełniły raporty przygotowane przez Sotrender i Brand24. Na tej podstawie Złotego Bankiera w kategorii Social media otrzymał ING Bank Śląski.

Tegoroczna edycja rankingu była również debiutem kategorii związanej z cyberbezpieczeństwem. Złota Tarcza Cyberbezpieczeństwa nie miała za zadanie wskazać instytucji bankowej, która jest najbezpieczniejsza. Kapituła konkursu chciała jednak nagrodzić bank, który szczególnie wyróżniał się w zakresie cyfrowego bezpieczeństwa. Złotą Tarczę Cyberbezpieczeństwa otrzymał BNP Paribas Bank Polska.

Złoty Bankier 2025 był również edycją, w której zbadano podejście poszczególnych banków do zagadnień związanych z tokenizacją. Ich odpowiedzi zawarto w Raporcie o tokenizacji. Jest on dostępny na stronie internetowej rankingu.

Źródło grafiki: Złoty Bankier

3 kwietnia 2025 Wiadomości
Złoty Bankier 2025. Poznaliśmy laureatów 16. edycji badania
3 kwietnia 2025 Wiadomości
Rada Polityki Pieniężnej podjęła decyzję. Bez zmian i bez zaskoczenia
Czytaj więcej
6 lutego 2023 Konta osobiste – poradniki
W pełni anonimowe konto bankowe: czy to w ogóle możliwe?
25 lutego 2025 Bez kategorii
Lokata walutowa Banku Pekao SA w walutach obcych – opinie i analiza
17 grudnia 2024 Konta osobiste – poradniki
Czy za długi można iść do więzienia – czy to możliwe?
31 stycznia 2025 Lokaty i konta oszczędnościowe – poradniki
Lokata Mobilna Banku Millennium – opinie, warunki, recenzja
Idź do oryginalnego materiału