Zakończyła się 16. edycja największego badania sektora bankowego w Polsce. Ogłoszono zwycięzców rankingu Złoty Bankier 2025.

Złoty Bankier 2025
Organizatorami badania są Bankier.pl i „Puls Biznesu”. Celem opracowywanego co roku rankingu jest wskazanie instytucji bankowych, które świadczą usługi o najwyższej jakości obsługi, oferują najlepsze produkty, a ich rozwiązania wyróżniają się wśród konkurencji. Złoty Bankier 2025 był już 16. edycją wydarzenia. Jednym z jej patronów było ZgarnijPremię.
Złoty Bank 2025 i kategorie jakościowe
Zespół audytorów Minds&Roses tradycyjnie zweryfikował jakość wielokanałowej obsługi w krajowych bankach. W tegorocznej edycji jego ocenie podlegało aż 14 tego typu instytucji. Działania były prowadzone w ramach badania „tajemniczego klienta”, zarówno w placówkach stacjonarnych, jak i podczas kontaktów telefonicznych i cyfrowych. Po przeprowadzonym badaniu tytuł Złoty Bank 2025 przyznano Bankowi Millennium. Drugie miejsce zajął Santander Bank Polska, a trzecie PKO BP.
Na podstawie powyższych badań przyznano również Złote Bankiery za obsługę jakościową w poszczególnych kanałach. Bank Millennium otrzymał dwie statuetki — za najlepszą obsługę na infolinii oraz najlepszą obsługę na czacie, w formularzu i w mejlu. PKO BP został nagrodzony za najlepszą obsługę w bankowości internetowej i aplikacji. Złotego Bankiera za najlepszą obsługę w oddziałach otrzymał Santander Bank Polska.
Zwycięzcy kategorii produktowych
Banki zostały również nagrodzone za poszczególne grupy produktów. Tu oceny dokonali dziennikarze Bankier.pl w oparciu o wysłane do banków ankiety. W tegorocznym zestawieniu zadebiutowały trzy nowe kategorie. Mowa o Koncie Premium oraz Produkcie i Usłudze z misją. Lista zwycięzców wygląda następująco:
- Konto osobiste — Santander Bank Polska,
- Konto dla dziecka — PKO BP,
- Konto Premium — PKO BP,
- Kredyt hipoteczny — Bank Pekao,
- Kredyt gotówkowy — BNP Paribas Bank Polska,
- Produkt z misją — Revolut Bank,
- Usługa z misją — Bank Pocztowy.
Social media i Złota Tarcza Cyberbezpieczeństwa
Komunikację banków w zakresie wprowadzanych „smart” rozwiązań w swoich social mediach zbadano w osobnej kategorii. Analizy tego typu działań dokonała kapituła konkursu, a werdykt uzupełniły raporty przygotowane przez Sotrender i Brand24. Na tej podstawie Złotego Bankiera w kategorii Social media otrzymał ING Bank Śląski.
Tegoroczna edycja rankingu była również debiutem kategorii związanej z cyberbezpieczeństwem. Złota Tarcza Cyberbezpieczeństwa nie miała za zadanie wskazać instytucji bankowej, która jest najbezpieczniejsza. Kapituła konkursu chciała jednak nagrodzić bank, który szczególnie wyróżniał się w zakresie cyfrowego bezpieczeństwa. Złotą Tarczę Cyberbezpieczeństwa otrzymał BNP Paribas Bank Polska.
Złoty Bankier 2025 był również edycją, w której zbadano podejście poszczególnych banków do zagadnień związanych z tokenizacją. Ich odpowiedzi zawarto w Raporcie o tokenizacji. Jest on dostępny na stronie internetowej rankingu.
Źródło grafiki: Złoty Bankier

Złoty Bankier 2025. Poznaliśmy laureatów 16. edycji badania

Rada Polityki Pieniężnej podjęła decyzję. Bez zmian i bez zaskoczenia
Czytaj więcej

W pełni anonimowe konto bankowe: czy to w ogóle możliwe?

Lokata walutowa Banku Pekao SA w walutach obcych – opinie i analiza

Czy za długi można iść do więzienia – czy to możliwe?
