Zmiana w nastawienia Polaków do Black Friday. Polowanie na zakupach po nowemu
Zdjęcie: black friday, zakupy, kobieta / Shutterstock
Polacy, którzy z okazji Black Friday planują jakieś zakupy, w większości już postanowili, ile pieniędzy chcą w tym roku wydać. Najczęściej zakładają pułap 400-500 zł – ponad 16 proc. Rok temu było to 200-300 zł – 15 proc. w tej chwili ten przedział jest wskazywany na drugim miejscu – 11,9 proc. Na trzeciej pozycji wśród deklarowanych wydatków plasuje się ponad 1000 zł – 11,6 proc. Natomiast mało kto przewiduje kwotę poniżej 50 zł czy 50-100 zł – odpowiednio 1,4 proc i 3,1 proc. Niektórzy eksperci uważają, iż ww. wyniki oznaczają w tym roku spore żniwa dla handlu. Zapowiadają też, iż sprzedaż rdr. urośnie bardziej niż inflacja. Ponadto prognozują, iż faktyczne wydatki w tym roku mogą być wyższe od zapowiadanych choćby o ok. 8-10 proc.