Zmiana warty w Pandorze. Berta de Pablos-Barbier zostanie nową CEO

1 miesiąc temu

Alexander Lacik zdecydował się przejść na emeryturę na najbliższym walnym zgromadzeniu 11 marca 2026 roku, po prawie siedmiu latach pełnienia funkcji prezesa i dyrektora generalnego Pandory. Stery przekaże dyrektorce ds. marketingu (CMO) Bercie de Pablos-Barbier, która zostanie nową prezes i dyrektor generalną.

Berta de Pablos-Barbier dołączyła do Pandory jako CMO i członkini Zespołu Kierowniczego Pandory w listopadzie 2024 roku. Jako CMO z sukcesem kierowała strategicznym pozycjonowaniem Pandory. Świadomość marki osiągnęła dzięki temu rekordowy poziom, a asortyment produktów i miks marketingowy firmy zostały wzbogacone o nowe innowacje.

Długie i bogate doświadczenie

Berta de Pablos-Barbier jest Hiszpanką z 30-letnim międzynarodowym doświadczeniem wykonawczym w globalnych markach z segmentu luksusowych dóbr konsumpcyjnych. Przed dołączeniem do Pandory pełniła funkcję prezesa i dyrektora generalnego marek szampanów LVMH Moët & Chandon, Dom Perignon i Mercier, a wcześniej była dyrektorem ds. wzrostu w Mars Wrigley, CMO w Lacoste oraz wiceprezesem ds. marketingu i komunikacji w Boucheron, jubilerze należącym do Kering.

– Jestem zaszczycona, iż w przyszłym roku przejmę stanowisko dyrektora generalnego po Alexandrze. Pod jego przewodnictwem Pandora stała się ikoniczną globalną marką, a my wytyczyliśmy ścieżkę do trwałego wzrostu na kolejne lata jako firma jubilerska dostępna dla wszystkich. Mimo, iż jesteśmy największą firmą w naszej branży, Pandora przez cały czas ma znaczny niewykorzystany potencjał i jestem podekscytowana możliwością współpracy z naszą niesamowitą organizacją i kierowania firmą w tym kolejnym rozdziale – komentuje Berta de Pablos-Barbier.

Biżuteryjny gigant

Pandora to największa na świecie marka biżuterii, która produkuje manualnie wykańczaną biżuterię z wysokiej jakości materiałów. Swoją działalność Pandora rozpoczęła ponad 40 lat temu jako mały sklep w Kopenhadze. w tej chwili biżuteria Pandory jest sprzedawana w ponad 100 krajach poprzez 6 800 punktów sprzedaży, w tym ponad 2 700 salonów firmowych.. Priorytetem firmy jest zrównoważony i odpowiedzialny rozwój biznesu. Pandora produkuje biżuterię wyłącznie ze srebra oraz złota pochodzącego z recyklingu. Ponadto, zobowiązuje się do 2030 roku zmniejszyć o połowę emisję gazów cieplarnianych w ramach całego łańcucha dostaw.

Idź do oryginalnego materiału