Pod koniec miesiąca na śródziemnomorskiej mapie transportowej pojawi się nowa trasa. Grupa Tarros oraz firma Diamond Line, będąca częścią Cosco Shipping Europe, wprowadzą nowe cotygodniowe połączenie kontenerowe Pae, łączące egipski port El Dekheila w Aleksandrii, grecki Pireus i port w Algierze. Celem inicjatywy jest zapewnienie eksporterom z Egiptu i Grecji niezawodnej i bezpośredniej drogi do Algierii.
Nowa trasa – nowe możliwości
Nowe połączenie kontenerowe zostanie uruchomione 28 czerwca. Tego też dnia kontenerowiec Contship Ivy wypłynie w rejs z egipskiego portu El Dekheila. Statek ma dotrzeć do Algieru 4 lipca. Uruchomienie nowej trasy oznacza nowe możliwości dla eksporterów, którzy teraz będą mogli korzystać z bezpośrednich połączeń między tymi trzema kluczowymi portami. Danilo Ricci, dyrektor generalny Tarros, podkreśla znaczenie tej współpracy:
Dzięki tej nowej inicjatywie możemy poszerzyć naszą ofertę usług, wprowadzając nowy segment rynku. Nowa trasa połączy Egipt i Grecję bezpośrednio z Algierią, co stanowi znaczący krok naprzód dla naszej obecności w regionie Morza Śródziemnego.
Hu Hua, dyrektor generalny Diamond Line, dodaje, iż nowa usługa Pae nie tylko rozszerzy sieć w regionie Morza Śródziemnego, ale również w Maghrebie.
Cosco Shipping i Diamond Line ma ambitne plany rozwoju na rynkach północnoafrykańskich. Region metropolitalny Algieru, zamieszkiwany przez około sześć milionów osób, ma ogromny potencjał gospodarczy, który zyska dzięki tej nowej usłudze – wskazał.
Celem nowej usługi jest nie tylko połączenie trzech portów, ale także zapewnienie eksporterom dostępu do rozbudowanej sieci Cosco Shipping, która obejmuje transport wodny, kolejowy oraz magazynowanie i dystrybucję. Dzięki temu klienci będą mieli dostęp do kompleksowych rozwiązań logistycznych, które umożliwią efektywne zarządzanie ich łańcuchem dostaw.
Śródziemnomorski transport kontenerowy
Morski transport kontenerowy jest jednym z najważniejszych elementów globalnej logistyki, umożliwiającym przewóz towarów na dużą skalę pomiędzy różnymi kontynentami. Trasa między Grecją, Egiptem a Algierią odgrywa kluczową rolę w handlu międzynarodowym, łącząc Europę z Afryką Północną.
Grecja posiada kilka strategicznych portów, które odgrywają kluczową rolę w morskim transporcie kontenerowym. Port w Pireusie jest jednym z najważniejszych hubów logistycznych w regionie Morza Śródziemnego, obsługującym miliony TEU rocznie. Inne istotne porty to Saloniki i Patras, które również przyczyniają się do rozwoju morskiego transportu w regionie.
Grecja jest domem dla wielu wiodących linii żeglugowych, które operują na trasach międzynarodowych, w tym między Grecją, Egiptem i Algierią. Te linie żeglugowe zapewniają regularne połączenia, wysoką jakość usług oraz nowoczesne technologie, co czyni je kluczowymi graczami na rynku morskiego transportu kontenerowego.
Także Egipt posiada kilka kluczowych portów, które wspierają morski transport kontenerowy. Port Said, położony przy wejściu do Kanału Sueskiego, jest jednym z najważniejszych portów w regionie, obsługującym ogromne ilości kontenerów. Inne istotne porty to Aleksandria i Damietta, które również pełnią ważne funkcje w morskiej logistyce.
Z kolei Port w Algierze jest jednym z największych i najbardziej znaczących portów w kraju, obsługującym dużą część importu i eksportu. Inne istotne porty to Oran i Bejaia, które również odgrywają istotną rolę w morskiej logistyce Algierii. Mimo potencjału, morski transport kontenerowy w Algierii napotyka na liczne wyzwania, takie jak chociażby przestarzała infrastruktura.
Zbudują nowy park logistyczny w porcie. Największy taki obiekt w regionie
Znajdziesz nas w Google News