Larry David, znany komik i współtwórca serialu „Seinfeld” oraz twórca „Curb Your Enthusiasm”, wyraził swoje przemyślenia na temat udziału w reklamie upadłej z hukiem giełdy krypto FTX.
„Reklamowanie krypto było idiotyzmem”
W wywiadzie dla Associated Press opublikowanym 31 stycznia przyznał, iż zasięgnął porady przyjaciół zorientowanych w temacie kryptowalut, zanim zdecydował się wziąć udział w reklamie Super Bowl promującej FTX w lutym 2022 roku. Reklama zachęcała widzów, by nie przegapili „następnej wielkiej rzeczy”, pokazując Davida odrzucającego szereg dobrych inwestycji, w tym kryptowaluty.
David przyznał: „Jak idiota, zgodziłem się na to”. Komik stwierdził, iż stracił dużo pieniędzy, ponieważ część jego wynagrodzenia była w kryptowalutach. Wspomniał również o zbiorowych pozwach sądowych, które go dotknęły wraz z innymi celebrytami promującymi FTX, zarzucając im brak należytej staranności przed promocją giełdy.
Zmagając się z konsekwencjami swojej decyzji, podkreślił nie tylko osobiste straty finansowe, ale i szerszy problem wpływu celebrytów na decyzje inwestycyjne publiczności. Jego doświadczenie stało się przestrogą przed lekkomyślnym angażowaniem się w świat kryptowalut bez głębokiego zrozumienia i analizy rynku. Ta historia rzuca światło na potrzebę większej ostrożności i edukacji finansowej. Zwłaszcza w kontekście gwałtownie rozwijających się, ale ryzykownych technologii, jakimi są kryptowaluty.
Zobacz także: Jaki potencjał ma Bitcoin? Może kosztować 2,3 miliona dolarów, pod warunkiem że…
Romans Superbowl z kryptowalutami trwa
FTX złożyło wniosek o upadłość w listopadzie 2022 roku, około dziewięciu miesięcy po emisji reklamy z udziałem Davida. Były CEO Sam Bankman-Fried został aresztowany i skazany za wiele zarzutów związanych z nadużyciem środków między giełdą a Alameda Research. Jego wyrok ma zostać ogłoszony w marcu.
Super Bowl LVIII, który odbędzie się 11 lutego, ma przyciągnąć ogromną publiczność. Częściowo dzięki obecności Taylor Swift, której chłopak Travis Kelce gra w drużynie Kansas City Chiefs. Reklamy kryptowalut nie pojawiły się podczas Super Bowl LVII w 2023 roku po upadku FTX i innych firm. Nie wiadomo, czy jakiekolwiek firmy planują wyemitować reklamy podczas tego dużego wydarzenia w 2024 roku.
Może Cię również zainteresować: