ZPL partnerem merytorycznym Akademii Leona Koźmińskiego

1 tydzień temu

Związek Polskiego Leasingu nawiązał współpracę z Akademią Leona Koźmińskiego. Wraz z branżowymi partnerami – DLL, ING Lease (Polska) i mLeasing zorganizował konkurs dla studentów Akademii na najlepszą pracę o leasingu. Celem projektu jest popularyzacja wiedzy o leasingu wśród studentów.

Związek Polskiego Leasingu (ZPL) nawiązał współpracę z Akademią Leona Koźmińskiego, zostając jej partnerem merytorycznym. Akademia Leona Koźmińskiego to uczelnia wyższa o profilu biznesowym, od lat uznawana przez „Financial Times” za jedną z najlepszych szkół ekonomicznych w Europie. Od ponad 30 lat kształci przyszłych liderów rynku – menedżerów, finansistów, przedsiębiorców i specjalistów w dziedzinie prawa oraz nowych technologii. Uczelnia może pochwalić się prestiżowymi akredytacjami międzynarodowymi (EQUIS, AMBA, AACSB), które posiada mniej niż 1 proc. uczelni biznesowych na świecie.

– Cieszymy się z nawiązania współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego. To dla nas nie tylko możliwość dzielenia się ekspercką wiedzą i doświadczeniem, ale również szansa na zbliżenie środowiska branżowego z młodymi ludźmi, którzy już niedługo będą kształtować rynek finansowy w Polsce. Wierzymy, iż poprzez edukację i dialog możemy wspólnie budować przyszłość sektora leasingowego – mówi Monika Constant, prezeska Związku Polskiego Leasingu.

– kooperacja z partnerami branżowymi to istotny element naszego podejścia do kształcenia – podkreśla prof. Jacek Tomkiewicz, Dziekan Kolegium Ekonomii i finansów w Akademii Leona Koźmińskiego. – Dzięki takim inicjatywom, jak porozumienie z Związkiem Polskiego Leasingu, nasi studenci mają możliwość lepiej zrozumieć mechanizmy funkcjonowania sektora finansowego, a także zdobyć praktyczne doświadczenia, które są nie do przecenienia na rynku pracy. Cieszymy się, iż możemy wspólnie rozwijać wiedzę o nowoczesnych instrumentach finansowania i budować przestrzeń do dialogu między nauką a biznesem.

W ramach nawiązanej współpracy ZPL – wraz z partnerami, firmami członkowskimi: DLL, ING Lease (Polska) oraz mLeasing – oraz kierunkiem studiów Finanse i Rachunkowość organizuje konkurs dla studentów pod nazwą „Akademia Leasingu”, którego celem jest popularyzacja wiedzy o leasingu jako nowoczesnym narzędziu finansowania inwestycji. Zadaniem uczestników będzie przygotowanie eseju na temat roli leasingu w gospodarce. Konkurs potrwa do czerwca 2025 roku.

Nagrodą dla autorów najlepszych prac są odpłatne staże w firmach partnerskich. Dodatkowo, eksperci z DLL, ING Lease, mLeasing i ZPL poprowadzą zajęcia edukacyjne, podczas których podzielą się ze studentami praktycznym spojrzeniem na branżę leasingową i jej wpływ na gospodarkę.

Katarzyna Szerling, wiceprezeska mLeasing, podkreśli, iż zaangażowanie w projekt to dla firmy coś więcej niż tylko wsparcie konkursu.

– To dla nas nie tylko okazja do promocji branży leasingowej, ale także do nawiązania dialogu z utalentowanymi młodymi ludźmi, którzy mogą stać się częścią naszego zespołu w przyszłości. Oprócz ufundowania nagrody w postaci odpłatnego stażu, angażujemy naszych ekspertów w wykłady, podczas których podzielą się praktyczną wiedzą i doświadczeniami ze zrealizowanych projektów. Wierzymy, iż takie inicjatywy inspirują studentów i pomagają im lepiej zrozumieć realia pracy w branży finansowej – zaznacza Katarzyna Szerling.

DLL, jako partner konkursu, zwrócił uwagę na rolę edukacji i długofalowe korzyści dla rynku. Marzena Budziszewska-Pettyn, HR Manager Poland w DLL, mówi, iż firma zdecydowała się wesprzeć inicjatywę, ponieważ chce aktywnie uczestniczyć w rozwoju kompetencji przyszłych liderów rynku. Jej zdaniem konkurs to świetna okazja do budowania pozycji DLL jako silnego, innowacyjnego gracza w oczach młodych specjalistów i środowiska akademickiego.

– ING Lease (Polska) od 30 lat stawia na pierwszym miejscu wsparcie dla polskich przedsiębiorców. Jednym z elementów naszej misji jest edukacja i poszerzanie wiedzy o finansach, pozyskiwaniu kapitału oraz roli leasingu w gospodarce. Dzisiejsi studenci to przyszli przedsiębiorcy, którzy już za kilka lat będą kształtować rynek i korzystać z leasingu jako narzędzia finansowania. Dlatego tak ważne jest szerzenie wiedzy już na etapie studiów. Akademia Leasingu to konkurs, który doskonale wpisuje się w nasze cele – otwiera studentom możliwości zdobywania nowej wiedzy nie tylko o leasingu, ale także o rynku finansowym i ekonomii. Wierzymy, iż inwestowanie w edukację to inwestowanie w przyszłość polskiej przedsiębiorczości – mówi Żaneta Badowska, Manager Zespołu Rozwoju i Wsparcia Sprzedaży Zdalnej ING Lease (Polska).

Związek Polskiego Leasingu i jego partnerzy w tym projekcie liczą, iż konkurs stanie się początkiem dłuższej współpracy między branżą leasingową a Akademią Leona Koźmińskiego.

Źródło: ZPL

Idź do oryginalnego materiału