ZSSK wprowadza do swojej floty kolejne lokomotywy Siemens Vectron MS od RS Lease

2 tygodni temu

Spółka Železničná spoločnosť Slovensko rozpoczęła przygotowywanie nowych lokomotyw Vectron od Siemensa do eksploatacji. Pierwsze jednostki zostały niedawno zaprezentowane w głównej zajezdni w Bratysławie.

Lokomotywy te są częścią umowy leasingowej z RS Lease, zawartej na początku br. Jak informuje Railpage, dwie lokomotywy Vectron MS (o nr 6193 025 i 6193 032) zostały już dostarczone i są aktualnie przygotowane do obsługi pasażerów.

To pierwsza partia 15 egzemplarzy, które zostaną wynajęte przez ZSSK na okres 10 lat. RS Lease jest zobowiązany do dostarczenia pierwszych pięciu Vectronów w grudniu 2024 r., a pozostałych dziesięciu w ciągu następnego roku. Firma leasingowa podpisała umowę ramową z Siemens Mobility na 65 lokomotyw platformowych Vectron podczas tegorocznych targów InnoTrans.

Nowo wprowadzone lokomotywy mają zmienione barwy korporacyjne zdominowane przez charakterystyczną czerwień ZSSK z czarnymi akcentami nad kabiną maszynisty i charakterystycznymi czarnymi „wąsami”. Malowanie zawiera hasło podkreślające cele operacyjne firmy, odzwierciedlając trwającą kampanię ZSSK mającą na celu poprawę postrzegania podróży koleją i przyciągnięcie nowych pracowników.

Lokomotywy Siemens Mobility Vectron MS są przystosowane do obsługi połączeń międzynarodowych w Austrii, Niemczech, Czechach, Polsce oraz na Węgrzech. Specyficzne konfiguracje pozwalają również tym lokomotywom na jazdę we Włoszech i Holandii, dzięki dodatkom technicznym, takim jak specjalistyczne pantografy. Przy maksymalnej prędkości 200 km/h i mocy wyjściowej 6,4 MW pojazdy te spełniają nowoczesne europejskie wymagania operacyjne, w tym zgodność z systemami sygnalizacji ETCS poziomu 2.

Początkowe wdrożenia planowane są dla krajowych usług ekspresowych i tras międzynarodowych, w tym z Żyliny do Pragi i Bratysławy do Wiednia przez Marchegg (po zakończeniu elektryfikacji i modernizacji linii kolejowej). Oczekuje się, iż w przyszłości lokomotywy te będą również wykorzystywane w połączeniach sezonowych, takich jak letnie pociągi do Splitu.

Autor: Lubomir Cech
Fot. ZSSK

Idź do oryginalnego materiału