Jak przekazał inwestor, umowa dotyczy opracowania dokumentacji projektowej dla budowy toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku od punktu P1 do punktu Port wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego.
Jest wykonawca dokumentacji dla ostatniego odcinka drogi wodnej do portu w Elblągu
Prace wykona biuro projektowe Mosty Gdańsk Sp. z o.o. za kwotę 497 400,00 zł. Zgodnie z zawartą umową, opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych powinno nastąpić w ciągu 9 miesięcy, a uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy - przekazał inwestor.
Urząd Morski w Gdyni wyjaśnił, iż przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla prac polegających na budowie około 3 km toru wodnego na rzece Elbląg o szerokości 36,0 m i gł. 5,0 m na odcinkach od punktu P1 (na wysokości oczyszczalni ścieków) do punktu P2 (przy rozwidleniu rzeki i Kanału Jagiellońskiego) oraz od punktu P2 do punktu Port (zlokalizowanego na wysokości mostu Unii Europejskiej) wraz z odcinkowym umocnieniem brzegu oraz budowie obrotnicy o średnicy 160 m na rozwidleniu rzeki Elbląg i Kanału Jagiellońskiego.Reklama
Przeczytaj również: Paszyk o zmianach w prawie budowlanym. Chodzi o luki, z których korzysta "patodeweloperka"
Planowane pogłębienie toru wodnego na rzece Elbląg to ostatni odcinek drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną, której wykonanie zadeklarował rząd. Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach Programu Wieloletniego pn. "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską".
Wiceszef MI: Kończymy to, czego PiS nie potrafił zrobić
W piątek po południu głos w sprawie zabrał wiceszef Ministerstwa Infrastruktury (MI). "Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej dla pogłębienia ostatniego odcinka toru wodnego do portu w Elblągu. Dzięki naszym działaniom przekop Mierzei Wiślanej stanie się wreszcie użyteczny. Kończymy to, czego PiS nie potrafił zrobić - pogłębiamy brakujące 900 m rzeki" - czytamy w poście udostępnionym przez Arkadiusza Marchewkę na platformie X.
"I to w znacznie lepszych parametrach tak, aby statki mogły wpływać do portu bez holowników. Brak konieczności użycia holowników wpływa bezpośrednio na wzrost atrakcyjności portu. Armatorzy nie będą musieli ponosić dodatkowych kosztów" - dodał wiceminister.
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 km, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany ma nieco ponad 10 km, na rzece Elbląg - także ponad 10 km. Pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał oraz cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.