Trwa Kampania Dzieciństwo bez Przemocy, która ma na celu przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w Polsce. 14 centrów handlowych NEPI Rockcastle włącza się w promocję kampanii, udostępniając przestrzeń na działania edukacyjne lokalnych partnerów kampanii, a także media społecznościowe, aby uwrażliwić odbiorców na problem krzywdzenia dzieci.
Kampania Dzieciństwo bez Przemocy organizowana jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajową Koalicję na rzecz Ochrony Dzieci. Głównym partnerem kampanii jest Rzeczniczka Praw Dziecka. Inicjatywa koncentruje się na: uwrażliwianiu społeczeństwa na problem krzywdzenia dzieci w Polsce, wspieraniu ludzi w reagowaniu na przemoc wobec dzieci, promowaniu idei uważnego rodzicielstwa oraz promocji systemowych rozwiązań na rzecz ochrony dzieci przed krzywdzeniem.
NEPI Rockcastle wspiera i integruje
NEPI Rockcastle włącza się w inicjatywę, jako iż dbałość o dobrostan dzieci i młodzieży stanowi istotny element szeroko zakrojonych działań firmy w ramach programu „Młodzież w Centrum”.
– Zapewnienie bezpiecznego i przyjaznego środowiska wszystkim, którzy odwiedzają, robią zakupy i odpoczywają w naszych centrach handlowych, jest dla nas priorytetem. Są wśród nich rodziny z dziećmi oraz nastolatkowie, którzy często spędzają w naszych obiektach swój wolny czas. Wspieramy i integrujemy mieszkańców oraz lokalne organizacje wokół słusznych idei, odpowiadamy na ich codzienne potrzeby, chcemy tworzyć przestrzeń wypełnioną pozytywnymi emocjami i doświadczeniami. Angażujemy się w Kampanię Dzieciństwo bez Przemocy, bo zwiększanie świadomości społecznej oraz mobilizacja do wspólnego działania na rzecz bezpiecznego i szczęśliwego dzieciństwa to podstawa zdrowego społeczeństwa – mówi Dominik Piwek, group cluster&corporate marketing manager, NEPI Rockcastle.
Inauguracja kampanii odbyła się 8 października br. w Sejmie RP. Od tego momentu instytucje, organizacje i firmy w całej Polsce podejmują różne inicjatywy edukacyjne nt. ochrony dzieci przed krzywdzeniem. Centra NEPI Rockcastle także udostępniły swoją przestrzeń do promocji kampanii. Między innymi w Galerii Warmińskiej Stowarzyszenie ARKA 7 listopada przeprowadziło akcję edukacyjną, rozdając kampanijne gadżety czy tworząc mapę skojarzeń mieszkańców do hasła „dobre dzieciństwo”.
Symbolicznym momentem kampanii będzie jej finał 19 listopada br. w Międzynarodowym Dniu Przeciwdziałania Przemocy wobec Dzieci. Tego dnia budynki i inne obiekty w całej Polsce będą podświetlane na czerwono. Z tej okazji także niektóre z centrów handlowych NEPI Rockcastle, jak Forum Gdańsk, zabłyśnie w czerwonym kolorze.
14 centrów handlowych zaangażowanych w akcję
19 listopada wszystkie 14 obiektów, tj. Galeria Warmińska, Aura Centrum Olsztyna, Alfa Białystok, Galeria Wołomin. Galeria Tomaszów, Focus Mall Piotrków Trybunalski, Focus Mall Zielona Góra, CH Karolinka w Opolu, Solaris Center w Opolu, CH Platan w Zabrzu, CH Pogoria w Dąbrowie Górniczej, Bonarka w Krakowie, Forum Gdańsk i CH Copernicus w Toruniu, opublikuje spot reklamowy kampanii w swoich kanałach społecznościowych, część z nich wyemituje także spoty radiowe na pasażach. Na nośnikach reklamowych wewnątrz galerii pojawią się plakaty promujące kampanię.
Inicjatywa, mająca na celu ochronę dzieci przed krzywdzeniem, to nie pierwsze społeczne zaangażowanie firmy w działania wspierające potrzeby dzieci i młodzież. Zainicjowany przez NEPI Rockcastle, we współpracy z lokalnymi organizacjami i instytucjami, program społeczny „Młodzież w Centrum” zakłada aktywizację młodzieży, wsparcie w budowaniu relacji opartych na szacunku oraz poczucia własnej wartości i motywacji do działania, a przez to zapobieganie depresji oraz zdarzeniom niebezpiecznym z udziałem młodzieży.
Więcej informacji o Kampanii Dzieciństwo bez Przemocy: https://dziecinstwobezprzemocy.pl