837 mln zł zysku netto, wysoka sprzedaż hipotek i nowa strategia – mBank ruszył „Całą naprzód”

4 godzin temu

Zysk brutto Grupy mBanku w III kwartale 2025 r. wyniósł 1 392,9 mln zł, a zysk netto przypadający na akcjonariuszy mBanku sięgnął 837,0 mln zł. Po trzech kwartałach 2025 roku skumulowany zysk netto Grupy mBanku wyniósł 2,5 mld zł – i był to najwyższy wynik w historii banku po dziewięciu miesiącach roku.

fot. mBank
  • Znormalizowany wskaźnik koszty/dochody po trzech kwartałach wyniósł 29,9%, wyraźnie poniżej strategicznego celu (
  • ROTE po trzech kwartałach osiągnął 20,1%, zbliżając się do celu strategicznego (≥22%), co świadczy o wysokiej rentowności głównego biznesu banku.
  • Wzrost udziałów rynkowych – w III kwartale mBank zwiększył udział w rynku kredytów hipotecznych z 8,4% do 8,6%. Po dziewięciu miesiącach 2025 roku bank udzielił 13% wszystkich nowych „hipotek” w Polsce, utrzymując pozycję wśród trzech największych instytucji finansujących nieruchomości mieszkalne.
  • Liczba klientów detalicznych wzrosła do 5,85 mln (+38 tys. w ciągu kwartału), a korporacyjnych do 37 375 (+414 nowych firm), co wspiera wzrost organiczny i ekspansję biznesową.
  • Silna pozycja kapitałowa – nadwyżki ponad wymogi regulacyjne wynoszą 4,5 pp dla współczynnika Tier I oraz 4,7 pp dla łącznego współczynnika kapitałowego (TCR), co umożliwia dalszy wzrost wolumenów i realizację celów transformacyjnych.
  • Sekurytyzacja syntetyczna – wspólnie z PGGM, mBank przeprowadził transakcję o wartości 3,8 mld zł, obejmującą głównie finansowanie OZE (farmy wiatrowe, instalacje PV) oraz projekty w obszarach zdrowia, telekomunikacji i innych strategicznych sektorach.

Bank wprowadził nowe produkty:

Pierścień płatniczy (smartring) – pierwszy na świecie łączy funkcję płatniczą z monitorowaniem zdrowia i aktywności fizycznej. Od 29 października dostępny dla klientów w Polsce. Wspiera strategiczny cel dbania o zdrowie finansowe klientów.
Samsung Pay – mBank jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnił usługę. Ma tym samym największy portfel płatności mobilnych w Polsce.

Nagrody potwierdzające realizację strategicznych filarów:

  • Forrester Technology Strategy Impact Award for EMEA 2025 – Wyróżnienie przyznano za efektywną realizację kompleksowej strategii transformacji obszaru IT, która całkowicie odmieniła technologiczną infrastrukturę banku. mBank jako pierwsza instytucja z branży w Polsce zmodernizował w całości swoje systemy centralne – przenosząc je na nowoczesne platformy technologiczne (wykonując tzw. replatforming).
  • „Best Treasury and Cash Management Bank in Poland for 2025” – przyznana przez magazyn Global Finance.
  • „Best Digital Bank for SME 2025 in Poland” – Euromoney Awards for Excellence.
    Nagroda Ministerstwa Finansów – mBank znalazł się w gronie 10 największych płatników CIT w Polsce.

W minionym kwartale mBank ogłosił nową strategię „Cała naprzód” na lata 2026–2030, która opiera się na trzech filarach:

  • wzroście opartym na cyklu życia klienta,
  • doskonałości w obsłudze klienta,
  • doskonałości organizacyjnej.

mBank zakłada w nowej strategii: osiągnięcie 10% udziałów rynkowych w kredytach i depozytach w obu segmentach klientów do 2030 roku, wysoką rentowność, utrzymanie wiodącej pozycji według wskaźnika koszty/dochody i pozostanie wśród TOP3 najbardziej efektywnych banków w Polsce oraz powrót do wypłaty dywidendy.

Idź do oryginalnego materiału