Dolnośląska Służba Dróg i Kolei z Wrocławia otworzyła oferty w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 319 (dawniej linia kolejowa nr 304). Chodzi o 17-kilometrowy odcinek Strzelin – Kondratowice – Łagiewniki Dzierżoniowskie. Budżet, jaki zamawiający przewidział na realizację tej inwestycji to 72,98 mln zł brutto.
W przetargu zgłosiło się 9 firm i konsorcjów. 6 złożonych ofert zmieściło się w szacunkach DSDiK. Wszystkie podmioty zadeklarowały 60-miesięczny okres gwarancji, co oznacza, iż w praktyce decydować będzie kryterium kosztowe. Zamawiający zastosował dwukryterialny system oceny ofert: cena stanowi 60% punktacji, a okres gwarancji pozostałe 40%.
Lp. | Nazwa podmiotu | Oferowana cena brutto [zł] | Okres gwarancji [miesiące] |
1. | Track Tec Construction | 73 731 456,04 | 60 |
2. | HUCZ | 71 158 404,23 | 60 |
3. | TorKol | 96 854 063,43 | 60 |
4. | LWZ | 68 363 400,00 | 60 |
5 | RAJBUD | 66 753 925,53 | |
6. | Future Adventure Construction | 73 149 064,07 | 60 |
7. | ETF Polska | 63 529 360,03 | 60 |
8. | Konsorcjum firm: -Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM (lider) -TORHAMER (partner) | 59 266 642,60 | 60 |
9. | INFRAKOL | 61 466 421,00 | 60 |
Najkorzystniejszą cenowo propozycję złożyło konsorcjum firm DOLKOM – TORHAMER, oferując wykonanie zadania za 59,27 mln zł brutto. jeżeli DSDiK wybierze najtańszą z ofert, będzie to skutkowało oszczędnością na poziomie niemal 13,71 mln zł w stosunku do przewidzianego budżetu.
Zakończenie robót planowane jest na 8 miesięcy od momentu podpisania umowy. Ostateczny wybór wykonawcy nastąpi po szczegółowej ocenie ofert pod kątem wymagań formalnych.
Autor: Damian Malesza
Fot. Sektorkolejowy
Zobacz również: