9 używanych LINT-ów z Niemiec dla POLREGIO – umowa na dostawę pociągów spalinowych podpisana

7 godzin temu

Flota największego polskiego przewoźnika pasażerskiego powiększy się o 9 spalinowych jednostek Alstom LINT 27 sprowadzonych z rynku niemieckiego. Pociągi obsłużą niezelektryfikowane trasy, przede wszystkim w północno-wschodniej części kraju. Pasażerowie skorzystają z zakupionego taboru najpóźniej pod koniec 2026 r.

Podpisana umowa to kolejny krok w realizacji jednego z naszych kluczowych priorytetów – wymiany taboru, także w segmencie pojazdów spalinowych. W północno-wschodniej Polsce linie niezelektryfikowane wciąż stanowią znaczną część sieci kolejowej. Zakup jednostek LINT 27 pozwoli nam lepiej dostosować ofertę przewozową do lokalnych potrzeb – zaznaczała Aleksandra Grzywaczewska, p.o. prezesa zarządu POLREGIO.

Z początkiem stycznia LINT-y trafią do centrum serwisowego przewoźnika w Olsztynie, uruchomionego w br. Pociągi przejdą tam przeglądy techniczne, prace serwisowe oraz polonizację – zostaną dostosowane do krajowych wymogów. Następnie tabor będzie stopniowo włączany do eksploatacji.

Zanim pozyskane składy rozpoczną obsługę połączeń, przejdą kompleksową modernizację w naszym nowoczesnym centrum serwisowym w Olsztynie. Prace te będą obejmować m.in. montaż urządzeń ETCS. Pozwolą dostosować jednostki do współczesnych wymagań bezpieczeństwa i standardów obsługi podróżnych – poinformował Wojciech Dinges, wiceprezes zarządu POLREGIO.

Każdy pojazd oferuje blisko 60 miejsc siedzących. Składy wyposażono w klimatyzację, rampy dla pasażerów z niepełnosprawnościami oraz przestrzenie na przewóz rowerów. Jednostki mogą pracować w trakcji wielokrotnej, zwiększając pojemność w zależności od potrzeb.

Zakup LINT-ów wpisuje się w strategię odnowy taboru przewoźnika, jednak to wciąż kropla w morzu potrzeb. W listopadzie br. POLREGIO zamówiło 5 spalinowych pojazdów dla woj. wielkopolskiego i lubuskiego, a wcześniej nabyło pociągi elektryczne dla Małopolski. W grudniu 2025 r. spółka podpisała też umowę z PESĄ Bydgoszcz na nowe EZT-y – te w 2028 r. wzmocnią flotę w woj. świętokrzyskim.

Autor: Damian Malesza
Fot. DB RegioNetz Verkehrs – zdjęcie poglądowe

Zobacz również:

POLREGIO z kontraktem przewozowym na Podkarpaciu za blisko 900 mln zł
Nowy rozkład jazdy POLREGIO. Połączenia do Ciechocinka i nie tylko
Idź do oryginalnego materiału