A może promować jabłka pod względem smaku i zatrudnić do tego influencerów?

1 tydzień temu

Jak promować konsumpcję jabłek? Sposobów na pewno jest wiele. Jednym z nich jest sprzedaż jabłek pod względem smaku. Dziś taki pomysł realizują Holendrzy, również w Internecie z pomocą influencerów.

Jabłka w markecie to dla konsumenta po prostu jabłka

Co dziś widzą konsumenci patrząc na jabłka w marketach? Widzą kilka odmian jabłek czerwonych, widzą Golden Deliciousa, coraz częściej widzą też Boskoopa. Przed oczami mają także etykiety i ceny za kilogram.

Chociaż zdecydowana większość osób, która regularnie kupuje jabłka, zna ich smak i ma swoje ulubione odmiany, to bardzo trudno znaleźć informacje, jak smakuje dana odmiana i w jaki sposób najlepiej ją wykorzystać. Dobrze byłoby, gdyby konsument już w sklepie wiedział, po które owoce sięgnąć, gdy chce zjeść je w biurze, zrobić z nich sok czy upiec szarlotkę.

Holendrzy promują zakup jabłek pod względem smaku

Do takiego wniosku doszli handlowcy z jednej z największych holenderskich spółdzielni. FruitMasters wprowadził na rynek nowy przewodnik smakowy w celu standaryzacji jabłek na półkach. W tym celu prowadzono badania na dużą skalę, dziś niemało kosztuje także promocja.

Dokładnie zbadano 40 odmian. Podstawą są cechy takie jak twardość oraz zawartość cukru i kwasu w jabłkach. Następnie badane były wszystkie smakowe niuanse. Efektem pracy zatrudnionych ekspertów-smakoszy i szeroko zakrojonych badań wśród konsumentów jest kompleksowy przewodnik dla jabłek.

Do tego dochodzi szeroko zakrojona promocja w sklepach i w Internecie. Konsumenci w marketach będą mogli skorzystać z materiałów promocyjnych. W sieci smaki jabłek promują influencerzy.

Czy uważacie, iż taka metoda przyniosłaby efekty w Polsce? Czy właśnie w ten sposób należy wydać pieniądze z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw?

źródło: www.nfofruit.nl

Idź do oryginalnego materiału