Agora podtrzymała prognozę wzrostu rynku reklamy o ok. 6,5-8,5% r/r w 2025 r.

3 tygodni temu

Warszawa, 23.05.2025 (ISBnews) – Agora podtrzymała (przedstawione w marcu) prognozy, według których wzrost wydatków na reklamę w Polsce w br. będzie na poziomie ok. 6,5-8,5% (wobec ponad 9% wzrostu w ub.r.), podała spółka.

Odnośnie do poszczególnych segmentów rynku, Agora szacuje całoroczny wzrost wydatków na reklamę na poziomach odpowiednio: w segmencie Telewizja: 3-5%, Internet: 7-10%, Radio: 3-6%, Kino: 7-12%, Reklama Zewnętrzna: 5-10%, zaś w segmencie Prasa prognozowany jest spadek o 5-8%, podano w prezentacji.

“Według szacunków Agory S.A., opartych na dostępnych źródłach danych, w pierwszym kwartale 2025 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła około 2,99 mld zł i była wyższa o 5% w stosunku do analogicznego okresu 2024 r. […] W pierwszym kwartale 2025 r. reklamodawcy zwiększyli swoje wydatki niemal we wszystkich segmentach rynku

reklamowego. Mniejsze niż w analogicznym okresie 2024 r. były jedynie wydatki w prasie, zarówno w dziennikach, jak i w czasopismach.” – czytamy w raporcie kwartalnym.

Zmiany wydatków reklamowych w I kw. br. szacowane są następująco: w segmencie Telewizja: wzrost o 1%, Internet: wzrost o 10%, Radio: wzrost o 5%, Kino: wzrost o 1%, Reklama Zewnętrzna: wzrost o 1%, Czasopisma: spadek o 4,5%; Dzienniki: spadek o 6%, wymieniono w raporcie.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą “Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału