Aldi powiększa flotę o elektryczne ciężarówki Volvo

1 rok temu

Aldi Nord, jedna z regionalnych filii sieci Aldi, włączyła do swojej floty elektryczne ciężarówki Volvo FM Electric. Dzięki dziesięciu elektrycznym pojazdom Aldi Nord stała się pionierem w testowaniu zrównoważonych środków transportu w branży dostaw.

Aldi Nord kupuje elektryczne ciężarówki Volvo

Aldi Nord będzie wykorzystywać elektryczne ciężarówki Volvo w regionalnych oddziałach w miejscowościach Bargteheide (Szlezwik-Holsztyn/Hamburg), Herten, Radevormwald (Nadrenia Północna-Westfalia) oraz Seefeld (Berlin/Brandenburg). Tam pojazdy będą testowane w różnych warunkach topograficznych – od obszarów miejskich po wiejskie, od równin po tereny górzyste.

Zakup nowych elektryków przez Aldi Nord jest nie tylko reakcją na rosnące wyzwania w globalnym systemie transportu, takie jak zwiększone obciążenie środowiska przez transport drogowy, ale także kolejnym wkładem w redukcję własnych emisji gazów cieplarnianych. Dzięki własnej strategii zrównoważonego rozwoju, Aldi Nord już od 2015 roku zredukowało emisję CO2 o 48 procent, a do roku 2030 zamierza osiągnąć aż 55 procent redukcji. Codzienne dostarczanie świeżych produktów do około sześciu sklepów dziennie na jeden samochód ciężarowy może odbywać się niskoemisyjnie i w ekonomiczny sposób – podkreśla Pascal Braun, dyrektor zarządzania łańcuchem dostaw w Aldi Nord w Niemczech.

Aldi Nord

Elektryczne ciężarówki mają zasięg do 300 kilometrów i moc 490 kW, co idealnie pasuje do sieci tras wybranych regionalnych oddziałów Aldi Nord. Napęd elektryczny we współpracy z przekładnią Volvo I-Shift zapewnia wysoką wydajność podczas jazdy.

Nasze pojazdy elektryczne, w tym Volvo FM Electric, oprócz redukcji emisji gazów cieplarnianych, posiadają także dodatkowe korzyści: są ciche i zwrotne, co przyczynia się przede wszystkim do zmniejszenia hałasu generowanego przy dostawie towarów w obszarach zurbanizowanych – mówi Christoph Fitz, Dyrektor Sprzedaży Nowych Pojazdów w Niemczech.

Ambitne cele klimatyczne

Zakup dziesięciu elektrycznych ciężarówek jest wspierany przez Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu Republiki Federalnej Niemiec w ramach wytycznych dotyczących promocji lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu napędami oraz związanej z nimi infrastruktury do tankowania i ładowania (KsNI) w łącznej kwocie 1 880 000 euro. Wytyczne te są koordynowane przez NOW GmbH, a zgłoszenia są zatwierdzane przez Federalny Urząd Logistyki i Mobilności.

W niemieckim transporcie towarowym ciężarówki generują znaczną część emisji gazów cieplarnianych. Przejście na przyjazne dla klimatu napędy jest zatem koniecznym krokiem w realizacji naszych ambitnych celów klimatycznych, również w sektorze transportu drogowego. Elektromobilność może w ten sposób nie tylko wnosić znaczący wkład w dekarbonizację sektora transportu osobowego, ale również w sektorze transportu towarowego. Dlatego cieszymy się, iż możemy wesprzeć wprowadzenie nowych elektrycznych ciężarówek w Aldi Nord – mówi Daniela Kluckert, parlamentarna sekretarz stanu przy Federalnym Ministerstwie Cyfryzacji i Transportu.

Aldi Nord

Volvo testuje elektryczne ciężarówki napędzane wodorem

Idź do oryginalnego materiału