Aleksandra Robaszkiewicz, Lidl: koszty przebudowy sklepów oraz zakupu butelkomatów są wysokie [KOMENTARZ]

2 miesięcy temu

Dostosowanie naszych obiektów wiąże się z wysokimi kosztami przebudowy sklepów, by wydzielić odrębne pomieszczenia dla zbiórki opakowań kaucyjnych lub przestrzeni oraz zakupu butelkomatów. Kwoty inwestycji są uzależnione od lokalizacji – pisze w komentarzu dla redakcji OmnichannelNews.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR, Lidl Polska.

Lidl Polska jest firmą społecznie odpowiedzialną, która nieustannie działa w zakresie obszarów określonych w strategii CSR na lata 2020-2025, są to: ochrona klimatu, ochrona zasobów, poszanowanie bioróżnorodności, uczciwe działanie, promocja zdrowia i zaangażowanie w dialog. Warto podkreślić, iż w naszej strategii duże pole zajmują działania wspierające środowisko, których podejmujemy się z myślą o przyszłości planety oraz jakości życia naszych klientów i pracowników.

Testy systemu kaucyjnego

Aby przetestować system kaucyjny, udostępniliśmy naszym klientom butelkomaty, do których mogą zwrócić plastikową butelkę i otrzymać za to kupon rabatowy na 5 groszy. Celem testu jest poznanie systemu kaucyjnego od strony operacyjnej – przede wszystkim zależy nam na sprawdzeniu obsługi maszyn, zapotrzebowania na miejsce w sklepie, logistyki odbioru odpadów, rozwiązań IT, a także czasu i zakresu przebudowy sklepów czy serwisu recyklomatów. Ze względu na koszt zakupu recyklomatów oraz skomplikowany proces dostosowania obiektów, test prowadzony jest jednak w niewielkiej części sklepów.

Butelkomaty zlokalizowane są w specjalnych dobudowanych pomieszczeniach lub wewnątrz sklepu. Ze względu na to, iż jest to akcja promocyjna oraz testowa nie pobieramy od klientów kaucji. Do naszych automatów przyjmujemy wszystkie butelki plastikowe po napojach do pojemności 3 l – również od innych producentów i sieci handlowych. Butelki powinny być opróżnione z zawartości oraz posiadać etykietę. Butelki można oddać bez paragonu.

Wysokie koszty wdrożeń

Procedujemy montaże automatów w naszych obiektach na terenie całego kraju, jednak z uwagi na krótki termin (do końca 2024 roku) oraz znaczą liczbę naszych sklepów, stanowi to ogromne wyzwanie organizacyjno-logistyczne. Dokładamy wszelkich starań, by wyposażyć każdy sklep w butelkomat, jednak jest ryzyko, iż w części sklepów nie będą one uruchomione wraz z początkiem stycznia 2025 roku, dlatego możliwe, iż w tych obiektach tymczasowo będzie prowadzona zbiórka manualna. Dostosowanie naszych obiektów wiąże się z wysokimi kosztami przebudowy sklepów, by wydzielić odrębne pomieszczenia dla zbiórki opakowań kaucyjnych lub przestrzeni oraz zakupu butelkomatów. Kwoty inwestycji są uzależnione od lokalizacji.

Lidl Polska zawsze działa zgodnie z zasadami prawa, niemniej warto podkreślić, iż naszym zdaniem z perspektywy biznesu bardziej korzystne byłoby zapewnienie większego komfortu czasowego na wprowadzenie wymagań ustawy we wszystkich sklepach.

Sklepy sieci Lidl Polska są ulokowane na terenie całego kraju. Otwieramy kilkadziesiąt sklepów rocznie i takie tempo ekspansji planujemy utrzymać, rozwijając się w sposób organiczny. Budujemy nowe sklepy zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach – dbamy o to, aby jak najwięcej osób mogło korzystać z naszej oferty. Inwestujemy w miejscach dobrze skomunikowanych, stwarzających możliwość budowy komfortowego parkingu. Dodatkowo budując nasze sklepy, korzystamy z nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań jak np. oświetlenie LED, odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych czy gruntowe pompy ciepła.

Autorką komentarza jest Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR, Lidl Polska.

Idź do oryginalnego materiału